لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت تعزیرات جدید را بر کوریای شمالی وضع کرد


شورای امنیت ملل متحد روز جمعه با اتفاق آرا تعزیرات شدید جدید را بر کوریای شمالی وضع کرد.

وضع تعزیرات جدید بر کوریای شمالی پاسخی در برابر آمازیش های پیهم میزایل های بالستیک پیونگ یانگ است که به گفتۀ مقامات آن کشور قادر است "هر نقطۀ ایالات متحده" را هدف قرار بدهد.

تعزیرات جدید که مورد تصویب شورای امنیت ملل متحد قرار گرفته است شامل واردات تیل تصفیه شده است. علاوه بر آن، بر اساس تعزیرات تازه وضع شده، همه شهروندان کوریای شمالی که در خارج از آن کشور به سر می برند، باید تا ۱۲ ماه آینده به کشور شان برگردند.

اما تعزیرات تازه وضع شده در برگیرندۀ تعزیرات شدیدی نیست که از سوی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پیشنهاد شده بود. ادارۀ رئیس جمهور ترمپ خواهان منجمد کردن دارایی های کوریای شمالی و رهبر آن، کیم جونگ اون، شده بود.

کوریای شمالی در سال ۲۰۱۷ مجموعاً ۲۳ میزایل بالستیک را در ۱۶ آزمایش جداگانه انجام داد، اقدامی که موجب انتقاد های شدید بین المللی به خصوص ایالات متحده، جاپان، کوریای جنوبی و کشور های اروپایی شده است.

در آخرین مورد، پیونگ یانگ به تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ میزایل بالستیک قاره پیما را آزمایش کرد که در تناسب با سایر میزایل های آزمایش شدۀ آن آن کشور، بلند تر پرواز کرد و توان طی کردن فاصلۀ بیشتر را داشت. کوریای شمالی گفته است که میزایل های بالستیک آن کشور قادر است "همه نقاط امریکا" را هدف دهد.

XS
SM
MD
LG