لینک های دسترسی

Breaking News

در ۹ ماه اخیر هر روز ۱۵ غیرنظامی افغان کشته و ۳۰ زخمی شد


هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) از کشته شدن ۲۷۹۸ و زخمی شدن ۵۲۵۲ غیرنظامی افغان از یکم جنوری تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ خبر داده است.

گزارش یوناما حاکی است که، همانند سال های گذشته، بیشترین تلفات ملکی در این مدت بازهم در اثر عملیات "عناصر ضد حکومتی" صورت گرفته است. بر بنیاد این گزارش، حملات انتحاری و مواد تعبیه شدۀ مخالفان دولت بیشترین تلفات را بر غیرنظامیان افغان وارد کرده است.

منبع: یوناما
منبع: یوناما

نبردهای زمینی و کشتار عمدی و هدفمندانه، حملات هوایی و مواد انفجاری باقیمانده از جنگ به ترتیب عوامل دیگر تلفات غیرنظامیان افغان در ۹ ماه نخست سال روان میلادی بوده است.

گزارش یونامابا ابراز نگرانی عمیق، اشاره کرده است که مخالفان دولت افغانستان به گونۀ مشخص غیرنظامیان به شمول اقلیت های قومی و مذهبی را هدف قرار داده است.

منبع: یوناما
منبع: یوناما

ننگرهار، کابل، هلمند، غزنی و فاریاب، بر اساس گزارش یوناما، بیشترین تلفات ملکی را داشته اند. کابل اکثراً بیشترین میزان تلفات ملکی را می‌داشت، اما بر اساس گزارش یوناما، امسال ننگرهار با دوبرابر شدن تلفات ملکی، در صدر قرار گرفته است.

یوناما گفته است که برای تهیۀ این گزارش، نه تنها آمار تلفات ملکی را با سه منبع متفاوت و مستقل تایید کرده است بلکه برای تایید معلومات مصاحبه هایی را با منابع دست اول و قربانیان حادثه نیز انجام داده است.

XS
SM
MD
LG