لینک های دسترسی

Breaking News

نرخ بیکاری در امریکا رو به افزایش نهاده است


با وضع محدودیت های جدید در تشبثات و موج جدید از بیکاری‌های ناشی از افزایش موارد کروناویروس در ایالات متحده، هفتۀ گذشته شمار امریکایی هایی که برای اولین بار برای بیمۀ بیکاری درخواست می‌کنند به گونۀ غیر منتظره افزایش یافت.

وزارت کار امریکا روز پنج شنبه ۱۹ نومبر (۲۹ عقرب)گزارش داد که اکنون شمار مجموعی درخواست کنندگان بیمۀ بیکاری به ۲۰.۳ میلیون نفر رسیده است.

با انقضای دو برنامۀ مساعدتی دولتی، میلیون ها نفر ماه آینده از این کمک‌ها بی بهره خواهند شد و سبب افزایش درخواست بیمه بیکاری خواهد شد.

شمار درخواست‌های تازه برای بیمۀ بیکاری در هفتۀ گذشته ۳۱ هزار افزایش یافته و به ۷۴۲ هزار در هفته رسیده است.

در همین حال هفته گذشته ۱.۱ میلیون نفر دیگر که مشاغل شخصی داشتند و واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری می‌شوند نیز تحت برنامۀ جداگانه برای بیمۀ بیکاری درخواست کردند که شامل ارقام ارایه شدۀ وزارت کار امریکا نمی‌باشند.

با آنهم نرخ بیکاری نظر به ماه مارچ بهتر بوده و تقریباً ۸۰ در صد افرادیکه در ماه مارچ و اپریل وظایف شان را از دست داده بودند دوباره شامل کار شده اند.

این در حالی است که واقعات تایید شدۀ مثبت کووید۱۹ در امریکا نیز به سرعت در حال افزایش است و همه گیری هیچ نشانه‌ای از آهسته شدن را نشان نمی‌دهد.

در حال حاضر ایالات متحدۀ امریکا با بیش از ۱۱.۴ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۲۵۰ هزار مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از این بیماری را در میان تمام کشورهای جهان دارد.

اقتصاددانان به این باور اند که تا همه گیری کروناویروس مهار نشود اقتصاد به گونۀ کامل بهبود نمی‌یابد و بسیاری مشاغل از دست رفته هرگز برنخواهند گشت و میزان بلند بیکاری می‌تواند تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

XS
SM
MD
LG