لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: در شش ماه، بیش از ۴۶۰ کودک در افغانستان کشته شده است


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان (یونیسف) در افغانستان از ادامۀ تلفات کودکان در اثر انفجار مواد منفلق ناشدۀ باقی‌مانده از جنگ در بخش‌های این کشور ابراز نگرانی کرده است.

این دفتر روز پنجشنبه چهارم نومبر (۱۳ عقرب) با نشر اعلامیه‌ای گفت که روز گذشته در اثر انفجار مواد منفلق‌ ناشدۀ باقی مانده از جنگ در کندز، نه عضو یک خانواده، به شمول چهار دختر و دو پسر کشته شدند.

یونیسف افزوده است که در این انفجار، سه کودک دیگر زخم برداشته اند. به گفتۀ یونیسف این انفجار زمانی به وقوع پیوست که کودکان این خانواده، مواد منفلق‌ ناشدۀ باقی مانده از جنگ را به خانۀ شان آورده بودند.

در اعلامیه آمده است: "کودکان به ویژه در برابر مواد منفجر ناشدۀ باقی مانده از جنگ آسیب پذیر استند. آن‌ها قادر به شناسایی بقایای مواد منفلق ناشده نیستند."

ملل متحد بر ضرورت فوری پاکسازی مواد انفجاری و بقایای از جنگ در افغانستان تاکید کرده و گفته است که هنوز هم، کودکان افغان بهای جنگ در این کشور را می‌پرازند.

یونیسف اضافه کرده است که آخرین گزارش ملل متحد نشان می‌دهد که در نتیجۀ جنگ‌ها در شش ماه نخست سال میلادی در افغانستان، بیش از ۴۶۰ کودک در نتیجۀ خشونت‌ها در این کشور کشته شده اند. این آماریست که توسط این سازمان در افغانستان ثبت شده است.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان در افغانستان از همۀ طرف‌ها در این کشور خواسته است که برای محافظت از کودکان در این کشور تلاش کرده و از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

ملل متحد همچنین خواستار توقف فوری خشونت‌ها علیه کودکان در این کشور شده و گفته است که مقام‌ها در افغانستان باید مصوونیت و حفاظت کودکان را در تمامی بخش‌ها در اولویت قرار دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان در افغانستان از تشدید نقض حقوق کودکان در این کشور ابراز نگرانی کرده و خواستار توجه در این زمینه شده بود.

XS
SM
MD
LG