لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف در افغانستان از روز جهانی کودک تجلیل نمی‌کند


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال در افغانستان می‌گوید که برای همبستگی با کودکان افغان که بار بحران بشری را تحمل می‌کنند، امسال یونیسف روز جهانی کودک را در افغانستان تجلیل نمی ‌کنند.

یونیسف روز جمعه ۱۹ نومبر (۲۸ عقرب) با نشر بیانیه‌ای گفت که بحران کنونی بشری در افغانستان، کودکان را در این کشور نیز متضرر کرده و هم اکنون هزاران کودک در این کشور با تهدیدهای مختلف مواجه اند.

ملل متحد افزوده با آنکه قرار است فردا از روز جهانی کودک در بسیاری کشورها گرامی‌داشت شود، اما در افغانستان این روز تجلیل نخواهد شد.

این ادارهٔ ملل متحد بار دیگر هشدار داده است که بیش از یک میلیون کودک افغان در معرض خطر سو تغذی حاد قرار دارند و اگر به آنان رسیدگی نشود، بسیاری آنان جان‌ خواهند داد.

این صندوق همچنین از گسترش شیوع بیماری سرخکان در افغانستان هشدار داده و گفته است که این بیماری جان هزاران کودک افغان را با خطر مواجه خواهد کرد.

یونیسف همچنین از افزایش کارهای شاقه از سوی کودکان، ازدواج کودکان زیر سن ۱۸ سال و استخدام آنان توسط گروهای مسلح در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته است که در حال حاضر، بیش از چهار میلیون کودک در این کشور از رفتن به مکتب محروم اند.

بر اساس معلومات ملل متحد، نیمی از این کودکان، دختران اند.

صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای کودکان همچنین گفته است که تلاش‌هایش را برای رسیدگی به کودکان در این کشور افزایش داده و در ماه‌های گذشته، به هزاران کودک که از سو تغذی حاد رنج می‌برند، رسیدگی کرده است.

ملل متحد گفته است که تیم‌ها سیار صحی را در بخش‌های این کشور دو برابر کرده و آنان تا کنون ۳۰هزار کودک که از سو تغذی رنج می‌بردند را درمان کرده اند.

ملل متحد از رهبران جهان خواسته است که برای رسیدگی به مشکلات کودکان افغان توجه جدی کرده و برای جلوگیری از بحران بشری در این کشور، کمک‌های شان را به افغانستان ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG