لینک های دسترسی

Breaking News

پاکستان به ملل متحد: به کمک های خود به مردم افغانستان ادامه می‌دهیم


شیخ رشید احمد،‌ وزیر داخلهٔ پاکستان،‌ گفته است که اسلام آباد کاروان کمک های بشری را به افغانستان ارسال کرده است
شیخ رشید احمد،‌ وزیر داخلهٔ پاکستان،‌ گفته است که اسلام آباد کاروان کمک های بشری را به افغانستان ارسال کرده است

شیخ رشید احمد، وزیر داخله پاکستان، به فیلپو گراندی، کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان، گفته است که اسلام آباد به فراهم کردن کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه خواهد داد.

وزیر داخله پاکستان در ملاقات‌اش با کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان در اسلام آباد همچنان گفت که پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، هیچ پناهجوی افغان وارد خاک پاکستان نشده است.

در خبرنامه حکومت پاکستان آمده که به نقل از وزیر داخلهٔ این کشور آمده‌است که پاکستان برای کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از بروز بحران بشری به افغانستان مواد غذایی ارسال کرده است.

به دنبال تصرف کامل افغانستان توسط طالبان، مقام های پاکستانی بار ها از جامعه جهانی خواستار تعامل با طالبان و تشدید تلاش برای جلوگیری از بروز بحران بشری در افغانستان شده اند.

پیش از این اسلام آباد گفته بود که بنابر برخی دلایل، به شمول مشکلات اقتصادی، نمی تواند پناهجویان بیشتر افغان را میزبانی کند.

این در حالی است که ملل متحد به تاریخ پنجم سپتمبر (۱۴ سنبله)‌ گفت که افغانستان با بحران انسانی مواجه است و در حال حاضر، ۱۸ میلیون نفر که بیش از نیم جمعیت آن کشور می‌شود،‌ به خاطر ادامهٔ بقای شان به کمک های بشری نیاز دارند.

این سازمان گفته است که ۳۳ در صد جمعیت افغانستان نمی داند که یک وقت غذای بعدی شان از کجا فراهم خواهد شد و بیش از ۵۰ در صد کودکان زیر پنج سال، با خطر شدید سو تغذیه مواجه اند.

در پهلوی کاهش کمک های بین المللی برای افغانستان، خشکسالی نیز به بحران بشری این کشور افزوده است؛ خشکسالی که به گفتهٔ ملل متحد، در ماه های آینده موجب گرسنگی بیشتر مردم افغانستان خواهد شد.

ملل متحد در حالی از فراهم آوری کمک های بشری برای افغانستان خبر می دهد که پس از تسلط طالبان بر کابل،‌ کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و شماری از سازمان های بین المللی میلیاردها دالر ذخایر پولی افغانستان را در بانک‌های بین المللی منجمد کرده اند.

کشور های غربی که در ۲۰ سال گذشته بخشی اعظم بودجهٔ حکومت افغانستان را تمویل می کرد، گفته اند که کمک های آنان برای آینده این کشور بستگی به عملکرد طالبان دارد.

XS
SM
MD
LG