لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف خواهان اقدامات مواظبتی کودکان معروض به ایبولا در کانگو شد


صندوق پول ملل متحد برای کودکان یا یونیسف در مورد شیوع ایبولا در جمهوری دموکراتیک کانگو هشدار داده گفته است که صحت و سلامتی کودکان آن کشور را با خطر مواجه ساخته است.

یونیسف گفته است که کودکان جمهوری دموکراتیک کانگو به مواظبت های خاص ضرورت دارند تا زندگی آنان در برابر ویروس ایبولا، حفاظت شود.

ویروس ایبولا که بی نهایت ساری است، تا حال موجب مرگ بین ۲۰ تا ۹۰ در صد افرادی شده است که با این ویروس، ملوث شده اند.

کریستف بویلیراک، سخنگوی یونیسف، گفته است مواظبت از مکاتب یکی از راه های عمدۀ است که می تواند از گسترش این ویروس مدهش جلوگیری کند و ابتلا به این مرض را به حد اقل رساند.

آقای بویلیراک افزود "یونیسف تلاش های خود را در تمام مکاتب که در سه ساحه متاثر از شیوع ایبولا شده اند، افزایش می دهد. اقدامات پیشگیرانه شامل نصب واحد دستشویی در ۲۷۷ مکتب و افزایش فعالیت های آگاهی دهی برای بیش از ۱۳ هزار کودک در مناطق امبنداکا، بیکورو و یبوکو می شود."

شیوع ایبولا بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ در سه کشور افریقایی—سرالیون، لایبریا و گینه، موجب مرگ هزاران انسان شد.

ایبولا یک نوع ویروسی است که موجب مریضی شدید می شود و اگر به موقع تداوی نشود، شخص ملوث شده به ویروس، جان می بازد.

این ویروس برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی در سودان جنوبی شیوع یافت و سپس به جمهوری دموکراتیک کانگو نیز سرایت کرد.

محققین اعتقاد بر این دارند که ایبولا از حیوانات به انسان سرایت میکند و به طور معمول در بدن حیواناتی زندگی میکند که در قاره افریقا به سر می برند. روی همین دلیل، بسیاری افرادیکه به این ویروس تا حال ملوث شده اند

علایم برجستۀ ابتلا به بیماری ایبولا شامل بروز تهوع ناگهانی شدید، ضعف شدید، درد های شدید عضلی، اسهالات توام با استفراغ، سردردی و گلودردی شدید و در برخی موارد خونریزی داخل بدن می شود.

XS
SM
MD
LG