لینک های دسترسی

Breaking News

اوچا: از اپریل تا جون بیش از ۷۱۷ میلیون دالر برای کمک به افغانستان نیاز است


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا)‌ می‌گوید که برای کمک‌های بشری اولیه در افغانستان بین ماه‌های اپریل و جون به ۷۱۷.۴ میلیون دالر نیاز است.

اوچا امروز پنجشنبه ۱۸ می (۲۸ ثور) با نشر ارقامی در مورد نیازهای بشری در افغانستان گفته است که فصل بهار در افغانستان توام با سیلاب‌های ناگهانی، لغزش زمین و افزایش بیماری‌ها است.

به گفتۀ اوچا در حال حاضر شهروندان افغانستان با سطوح بی‌پیشینۀ عدم مصوونیت غذایی، سوتغذیه و کمبود آب مواجه اند.

دفتر هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد گفته است که بین ماه‌های اپریل تا جون، ۴۸۰ میلیون دالر برای مصوونیت غذایی و بخش زراعت نیاز است.

بر اساس ارقام این ادارۀ ملل متحد در جریان این سه ماه، ۸۲ میلیون دالر به بخش آبرسانی،‌ ۶۳ میلیون دالر برای سرپناه اضطراری و ۳۶ میلیون دالر در بخش سوتغذیه نیاز است.

۳۰ میلیون دالر در بخش صحت، حدود ۱۶ میلیون دالر در بخش حمایت و ده میلیون دالر دیگر در بخش آموزش نیز نیازهای اساسی افغانستان در بخش کمک‌های بشری در جریان ماه‌های اپریل تا جون سال روان است.

پیش از این، ملل متحد برای کمک با ۲۳.۷ میلیون نیازمند در افغانستان در سال روان میلادی از جامعه جهانی خواهان کمک ۴.۶۲ میلیارد دالری شده بود، اما بر اساس گزارش اوچا در سه ماه نخست امسال تنها ۲۵۰ میلیون دالر دریافت کرده است که ۵.۴ درصد از کل کمک‌های درخواستی را تشکیل می دهد.

پس از آنکه طالبان در اگست ۲۰۲۱ بار دیگر بر افغانستان مسلط شدند، این کشور که از قبل با فقر اقتصادی مواجه و به کمک‌های بین‌المللی متکی بود، بیشتر در بحران اقتصادی فرو رفته است. تعزیرات اقتصادی کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده و خشکسالی‌های پیهم نیز به این مشکلات اقتصادی و بحران بشری افزوده است.

اوچا گفته است که در سال روان میلادی ۲۸.۳ میلیون نفر (دو سوم جمعیت افغانستان) برای زنده ماندن به کمک‌های بشری نیاز خواهند داشت، چون این کشور سومین سال متوالی خشکسالی و دومین سال رکود اقتصادی شدید را تجربه می‌کند.

XS
SM
MD
LG