لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ از سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین ایران خبر داد


دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا اعلام کرده است که نیروهای ایالات متحده یک طیاره بدون سرنشین ایران را در تنگه هرمز سرنگون کرده اند.

رییس جمهور ایالات متحده ناوقت روز پنجشنبه ۱۸ جولای (۲۷ سرطان) گفت که این طیارهٔ بدون سرنشین ایران زمانی مورد حمله قرار گرفت که تا یک کیلومتری یکی از کشتی‌های نیروهای دریایی امریکا نزدیک شده بود.

به گفته آقای ترمپ این طیاره بدون سرنشین ایران امنیت کشتی و سرنشینان آن را به خطر انداخته بود و پس از نادیده گرفتن چندین هشدار‌ نیروهای دریایی امریکا، سرنگون شد.

او افزود: "این تازه‌ ترین مورد از اقدامات متعدد تحریک‌آمیز و خصمانه ایران بر ضد کشتی‌های امریکا در آب‌‌های بین‌المللی است. ایالات متحده حق دفاع از نیروها و تاسیسات خود را دارد ... و ما از تمام کشورها می‌خواهیم که از کشتی‌های خود که از تنگه هرمز عبور می‌کنند محافظت کرده و با ایالات متحده همکاری کنند."

در همین حال، مقام‌های نظامی ایران ادعای رییس جمهور امریکا مبنی بر سرنگونی طیاره بدون سرنشین این کشور را رد کرده اند.

ابوالفضل شکارچی، سخنگوی اردوی ایران گفته است که آنان هیچ گزارشی از "مقابله عملیاتی" کشتی یو‌اس‌اس باکسر امریکایی در تنگه هرمز ندارند.

رسانه‌های ایرانی به نقل از آقای شکارچی گزارش کرده اند: "بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترمپ، تمامی طیاره‌های بدون سرنشین متعلق به ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز پس از انجام ماموریت به سلامت به پایگاه‌های خود برگشته اند."

این در حالی است که حدود یک ماه قبل، ایران یک طیاره بدون سرنشین امریکا را که به گفته سپاه پاسداران وارد حریم هوایی ایران شده بود، سرنگون کرد.

اما مقامات امریکایی گفته اند که سپاه پاسداران این طیاره را در فضای آب‌های بین‌المللی مورد هدف قرار داده است.

XS
SM
MD
LG