لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: تهدید داعش در افغانستان فروکش نکرده است


ارگ: حدود دوهزار جنگجوی داعش در افغانستان حضور دارد
ارگ: حدود دوهزار جنگجوی داعش در افغانستان حضور دارد

دانا وایت، رئیس بخش مطبوعات و روابط عامۀ وزارت دفاع ایالات متحده، گفته که داعش یا گروه دولت اسلامی هنوز هم یک مشکل قابل ملاحظه در افغانستان میباشد.

خانم وایت، در یک مصاحبه اختصاصی با صدای امریکا افزده است که مشکل برخاسته از شاخۀ خراسان گروۀ دولت اسلامی در افغانستان، کاهش نیافته است.

به گفتۀ این مقام وزارت دفاع امریکا "مشکل گروۀ داعش در افغانستان فروکش نکرده است. ما با یک آزمون روبرو استیم، ماباید آنان را شکست دهیم و باید به این مشکل توجه کنیم."

دانا وایت همچنان اضافه کرده که رقم مشخص نیروهای اضافی امریکا که قرار است به افغانستان فرستاده شوند، تاهنوز تحت غور و بررسی جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، قرار دارد.

خانم وایت بیان داشته که قبل از نهایی ساختن ستراتیژی جدید نظامی برای افغانستان، قرار است وزیر دفاع ایالات متحده هفتۀ آینده با متحدین ناتو اش در بروکسل نیز صحبت کند.

فرستادن نیروهای اضافی امریکا به افغانستان به پیشنهاد جنرال جان نیکلسن، قوماندان عمومی ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان صورت میگیرد.

جنرال نیکلسن درماۀ فبروری گذشته به کمیتۀ خدمات نظامی مجلس سنای امریکا گفته بود که برای تکمیل کردن ماموریت اش مبنی بر حمایت از نیروهای افغان و شکستاندن بن بست در جنگ با گروه های تندرو، او به چند هزار نیروی اضافی ضرورت دارد.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در اوایل همین ماه (جون) صلاحیت تعین شمار سربازان امریکایی در افغانستان را به جیم متیس، وزیر دفاع این کشور سپرد.

براساس گزارش ها، انتظار میرود که وزارت دفاع امریکا حدود چهارهزار سرباز اضافی به افغانستان بفرستد. در حالی حاضر حدود هشت هزارو چهارصد سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارند.

پنتاگون: تهدید داعش در افغانستان فروکش نکرده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:00 0:00

XS
SM
MD
LG