لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال امریکایی نظامیان افغان را به تشدید حملات ترغیب کرد


جنرال فوتل: سربازان افغان در فصل زمستان از فشار عملیاتی نکاسته و در عوض آمادۀ گسترش حملات باشند
جنرال فوتل: سربازان افغان در فصل زمستان از فشار عملیاتی نکاسته و در عوض آمادۀ گسترش حملات باشند

جنرال جوزف فوتل، مسؤول قوماندانی مرکزی نیروهای نظامی ایالات متحده، خواستار تشدید فشار و حملات نیروهای امنیتی افغان بر طالبان در فصل زمستان و آغاز عملیات تهاجمی قبل از فصل بهار شده است.

این کار بخشی از طرح ایالات متحدۀ برای تغییر مسیر جنگ در افغانستان عنوان شده است.

جنرال فوتل گفته است که ورود آموزگاران تازۀ امریکایی و کار آن ها با نیروهای افغان در خطوط مقدم جبهه در افغانستان، می تواند فرصت را برای انجام این طرح بهتر سازد.

این نظامی امریکایی می گوید که نیروهای افغان در فصل زمستان که به طور معمول جنگ در افغانستان فروکش می کند، این بار از فشار عملیاتی نکاسته و در عوض آمادۀ گسترش حملات باشند.

استراتیژی تازۀ ایالات متحده برای افغانستان، نظامیان امریکایی در آن کشور را برای سرکوب طالبان دست باز داده و متضمن تشدید حملات هوایی بر رهبران آن گروه شده است.

با آغاز سال جدید میلادی، طوری به نظر میرسد که افغانستان در صدر اجندای دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده قرار دارد.

رئیس جمهور ترمپ در روز نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، پاکستان را به "دروغ گویی و نیرنگ" متهم کرد. رئیس جمهور ترمپ قبل از این نیز پاکستان را به جا دادن عناصر متهم کرده است که به گفتۀ وی بر نیروهای امریکایی در افغانستان حمله می کنند.

یکی از بخش های عمدۀ استراتیژی جدید امریکا، واداشتن پاکستان بخاطر از بین بردن لانه های امن دهشت افگنان در آن کشور می باشد.

حکومت رئیس جمهور ترمپ، به تازگی بار دیگر هشدار داد که تا چند روز دیگر اقدامات برای اوردن فشار بر پاکستان را اعلام خواهد کرد.

واشنگتن همچنان دیروز اعلام کرد کمک ٢٥٥ میلیون دالری را به پاکستان به تعلیق درآورد و اسلام آباد را در امر مبارزه با تروریزم به "بازی دوگانه" متهم کرد.

XS
SM
MD
LG