لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی بر مواضع طالبان در مرز افغانستان با چین و تاجیکستان


حملات هوایی بر شبکه های تمویل طالبان در نوامبر گذشته آغاز شد
حملات هوایی بر شبکه های تمویل طالبان در نوامبر گذشته آغاز شد

قوای نظامی ایالات متحدۀ امریکا گفته است که عملیات جدید برای تخریب منابع مالی، مراکز آموزشی و شبکه های حمایتی طالبان، در مرزهای افغانستان با چین و تاجیکستان گسترش یافته است.

حملات هوایی بر شبکه‌های تولید، پروسس و قاچاق مخدرات طالبان که به گفتۀ مقام‌های امریکایی منبع ۶۰ درصد مصارف آن گروه است، در نوامبر گذشته از ولایت هلمند آغاز شد.

نظامیان امریکایی روز سه شنبه اعلام کردند که "در بیش از ۹۶ ساعت گذشته، قوای امریکایی عملیات هوایی را بر مراکز آموزشی طالبان در ولایت بدخشان انجام داده و پلان‌گذاری و تمرینات برای اعمال تروریستی این گروه را در مناطق مرزی افغانستان با چین و تاجیکستان مختل کرده است".

ماموریت حمایت قاطع ناتو گفته است که در این عملیات، طیاره‌های بی-۵۲ امریکایی ۲۴ بم رهبری شده را بر مواضع طالبان پرتاب کرد که پرتاب این همه بم رهبری شده در یک پرواز بم افگن بی-۵۲ پیشینه نداشته و ریکارد قایم کرده است.

حملات جدید هوایی بر مواضع طالبان، پس از آن صورت گرفت که گروه طالبان اخیراً تصاویری را در شبکه های اجتماعی نشر کردند که شورشیان آن گروه را در حال انجام تمرینات زمستانی در ساحات پوشیده از برف نشان می‌دهد.

نظامیان امریکایی گفته اند که از آغاز کمپاین تخریب منابع مالی طالبان، که اکثر عملیات آن در ولایت هلمند انجام شد، تا کنون بیش از ۳۰ میلیون دالر به آن گروه خسارت وارد شده است.

نظامیان افغان بر خلاف سال‌های گذشته، امسال با همکاری نظامیان امریکایی و ناتو، فشار و عملیات نظامی را در طول زمستان بر طالبان حفظ کردند.

جان نکلسن، فرمانده عمومی نظامیان امریکایی و ناتو در افغانستان گفته است "طالبان جایی برای پنهان شدن ندارند. هیچ پناهگاه امن برای هیچ گروه دهشت افگن وجود نخواهد داشت تا با استفاده از آن به این کشور (افغانستان) آسیب و زیان برسانند".

XS
SM
MD
LG