لینک های دسترسی

Breaking News

بحران کروناویروس مسیر انتخابات امریکا را تغییر داده است - تحلیگران


باوجود آنکه میزان تلفات ناشی از کروناویروس در ایالات متحده امروز به حدود ٥٢ هزار واقعه افزایش یافته است، برخی از ایالت های عمدتاً جمهوریخواه، بخش های از دفاتر و کسب و کار را بازگشایی کرده اند.

در عین حال، دونالدترمپ، رئیس جمهور این کشور عصر دیروز (جمعه ٢۴ اپریل) حین امضای بستۀ کمک ۴٨۴ میلیارد دالری، بار دیگر تاکید کرد که ادارۀ فدرال این کشور برای مهار افزایش مرگ و میر افراد، کار بسیاری انجام داده است.

به گفتۀ رئیس جمهور ترمپ،انتظار میرفت که حداقل شمار تلفات به صد هزار نفر برسد، ولی افزود که اکنون این امیدواری وجود دارد که بسا کمتر از آن رقم باشد و این کار را نتیجۀ کارکرد و تلاش کارمندان حکومت فدرال، داکتران، نرس ها و کارمندان صحی خواند.

بحران کروناویروس در ایالات متحده، کمپاین های انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور را نیز تحت شعاع قرار داده است.

به باور شماری از تحلیلگران امریکایی، به نظر میرسد که اکنون این انتخابات یک همه پرسی روی نحوۀ کارکرد رئیس جمهور ترمپ در مورد بحران اقتصاد و صحت عامه در جریان بیماری همه گیر کووید ١٩ باشد.

با مرگ بیش از ٥٠ هزار نفر و بیکار شدن میلیون ها امریکایی، به خاطر شیوع ویروس کرونا، دونالدترمپ، مسیر کمپاین انتخاباتی خود را از عصر رفاه به قیادت احیای صحت مردم کشور تغیر داده است.

میزان محبوبیت رئیس جمهور ترمپ در این روز ها به خاطر کارکرد هایش سیر نزولی را اختیار کرده است.

در عین حال، میزان محبوبیت جو بایدن، کاندید دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا، باوجود کاهش سطح پوشش خبری و برگزاری مبارزات اتنخاباتی اش، بلند بوده است.

تحلیلگران میگویند که تجربۀ سال ها کار در دولت و مدیریت شیوع ایبولا در دورۀ زمامداری بارک اوباما، رئیس جمهور پیشین امریکا، باعث تقویت جایگاه آقای بایدن شده است.

اما کارشناسان چون مت گروسمن میگویند که کارزارهای انتخاباتی تا حال پایان نیافته و ممکن وضعیت تغییر کند.

حران کروناویروس مسیر انتخابات امریکا را تغییر داده است - تحلیگران
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:45 0:00

XS
SM
MD
LG