لینک های دسترسی

Breaking News

شش فرد و یک شرکت ایرانی به مداخله در انتخابات امریکا متهم شدند


وزارت مالیۀ ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۸ نومبر (۲۷ عقرب) شش فرد و یک شرکت ایرانی را به اتهام تلاش برای نفوذ در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

بر اساس اعلامیۀ وزارت مالیۀ امریکا، این افراد تحت حمایت حکومت ایران، از طریق عملیات سایبری به دنبال ایجاد اختلاف و تضعیف اعتماد رای‌دهندگان امریکایی به روند انتخابات نومبر سال گذشته بودند.

این افراد متهم اند که اطلاعات نادرست را در رسانه‌های اجتماعی نشر و نیز ایمیل‌های تهدیدآمیز و یک ویدیوی جعلی را برای تضعیف اعتماد رای‌دهندگان ارسال کرده بودند تا به آنان طوری القا کنند که گویا آرای تقلبی را نیز می‌توان به صندوق ریخت.

بر اساس این گزارش، بین اگست تا نومبر ۲۰۲۰ عمال سایبری ایرانی تحت حمایت حکومت این کشور، عملیات آنلاین خود را اجرا کردند. طبق بیانیه، رهبری این تلاش‌ها را شرکت سایبری ایرانی "ایمن نت پاسارگاد" برعهده داشته شده است.

ایمن نت پاسارگاد با نام پیشین خود، شرکت "نت پیگرد سماوات" به دلیل پشتیبانی از سازمان جنگ الکترونیک و دفاع سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از سوی ایالات متحده تحریم شده بود.

وزارت مالیۀ امریکا از شش شهروند تحریم شدۀ ایرانی به نام‌های سید محمد حسین موسی‌کاظمی، سجاد کاشیان، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی طغرلجردی و حسین اکبری نوده یاد کرده است.

وزارت عدلیۀ ایالات متحده برای سید محمد موسی کاظمی و سجاد کاشیان، به خاطر پخش اطلاعات غلط در مورد انتخابات امریکا، اتهام‌نامه را ترتیب داده است.

وزارت مالیۀ امریکا گفته است که بر اساس برنامۀ "پاداش برای عدالت"، وزارت امور خارجه امریکا نیز برای اطلاعات در مورد فعالیت های این دو فرد –کاظمی و کاشیان- تا ۱۰ میلیون دالر پاداش در نظر گرفته است.

XS
SM
MD
LG