لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا آزمایش میزایل بالستیک کوریای شمالی را محکوم کرد


ایالات متحده می گوید که میزایل های بالستیک کوریای شمالی قاره پیما نیست
ایالات متحده می گوید که میزایل های بالستیک کوریای شمالی قاره پیما نیست

جامعۀ بین المللی به شمول ایالات متحده، جاپان و کوریای جنوبی آزمایش میزایل های بالستیک کوریای شمالی را که صبح روز یکشنبه صورت گرفت، مورد اعتراض قرار دادند و آنرا محکوم کردند.

قصر سفید طی اعلامیۀ گفته است که آزمایش میزایل بالستیک توسط کوریای شمالی باید دلیل موجهی برای کشورهای جهان باشد تا تعزیرات شدیدتری علیه پیونگ یانگ، اعمال کند.

وزارت خارجۀ چین نیز تازه ترین آزمایش میزایل بالستیک توسط پیونگ یانگ را نقض قطعنامه شورای امنیت ملل متحد خواند و به آن اعتراض کرد. اما در عین حال، بیجینگ خواهان خویشتنداری و پرهیز از تنش بیشتر در شبه جزیره کوریا شد.

در همین حال، دفتر شینزو آبی، صدراعظم جاپان،ساعاتی پس از آزمایش میزایل های بالستیک توسط کوریای شمالی اعلام کرد که صدراعظم آن کشور به حکومت اش هدایت داده است تا در برابر هر گونه تهدید احتمال، درحالت آماده باش باشد.

دفتر آقای آبی گفته است که "ما در بالاترین حالت آماده باش به سر خواهیم برد و در عین حال با امریکا و کوریا جنوبی همکاری خواهیم کرد و حداکثر تلاش خود را برای حفظ امنیت شهروندان خود انجام خواهیم داد."

در عین حال، تومومی اینادا، وزیر دفاع جاپان، می‌گوید ارتفاع و مسافت طی شده توسط میزایل بالستیک آزمایش شده نشان می دهد که این راکت ها، نوع میزایل بالستیک جدید بوده که از میزایل های که قبلاً توسط پیونگ یانگ آزمایش شده است، تفاوت دارد.

آقای اینادا گفته است امکان وجود دارد که این میزایل نوع جدیدی از میزایل های بالستیک باشد، زیرا "بر اساس اطلاعات ما" میزایل های پرتاب شده، حدود ۳۰ دقیقه در پرواز بود و بیش از دو هزار کیلومتر اوج گرفته بود.

به گفتۀ مقامات توکیو، میزایل های پرتاب شده در آب های دریای جاپان سقوط کرده است.

مون جا این، رئیس جمهوری جدید کوریای جنوبی، نیز که پیشتر برای گفتگو و بهبود روابط با پیونگ یانگ اعلام آمادگی کرده بود، آزمایش میزایل بالستیک کوریای شمالی را اقدامی تحریک آمیز و نقض قطعنامه های شورای امنیت ملل متحد خواند. با این حال، سئول مایل نیست همه کانال های گفتگوی های احتمالی با کوریای شمالی بسته شود.

رئیس جمهوری کوریای جنوبی می‌گوید که به پیونگ یانگ باید نشان داده شود که در صورت تغییر رفتار آن کشور،گفتگو ها امکان پذیر خواهد بود.

در همین حال، مرکز فرماندهی اردوی ایالات متحده در حوزه اقیانوس آرام ‌گفته است به نظر نمی‌رسد که میزایل های بالستیک که توسط کوریای شمالی اخیراً آزمایش گردید، نوع میزایل بالستیک قاره پیما باشد، میزایل های که پیونگ یانگ ادعا می کند در تلاش دسترسی به آن است.

XS
SM
MD
LG