لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: تلفات کروناویروس در امریکا تا ماه اگست به ۸۲ هزار نفر می‌رسد


قصر سفید پیش‌بینی کرده است که تا اوایل ماه آگست سال جاری احتمالاً حدود ۸۲ هزار نفر در اثر ابتلا کروناویروس در ایالات متحده جان خواهند باخت.

قصر سفید هشدار داده است که اگر مردم فاصله گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند، پیش‌بینی می‌شود که تا اوایل ماه اگست حدود ۸۲ هزار بیمار کووید۱۹ جان ببازند که بنابراین به شفاخانه و بستر های کمتری نیاز خواهد بود.

پیش از این، حکومت ایالات متحده تخمین زده بود که بین ۱۰۰ هزار تا ۲۴۰ هزار نفر در امریکا در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خواهند باخت.

با اینحال، کارشناسان صحی و امراض ساری گفته‌اند که شفافیت حکومت در بحران ناشی از کروناویروس ضروری است، اما هشدار داده اند که این گونه پیش‌بینی‌ها هرگز نمی‌تواند دقیق باشد و باید آماده بدترین وضیعت ممکن نیز بود.

آقای ترمپ در اوایل ماه اپریل گفته بود که دو هفتۀ آینده دشوارترین هفته‌ها در ایالات متحده خواهد بود و به گفتۀ وی شمار زیاد مبتلایان کروناویروس در امریکا این دو هفته جان خواهند باخت.

کروناویروس که در اواخر دسمبر ۲۰۱۹ از شهر ووهان مرکز ولایت هوبی چین منشا گرفت، تا کنون به ۱۸۴ کشور و قلمرو جهان انتشار یافته است.

شمار مبتلایان این بیماری در جهان تا صبح چهارشنبه هشتم اپریل (۲۰ حمل)به بیش از یک میلیون و ۴۶۶ هزار نفر و رقم تلفات آن نیز به ۸۳۱۴۹ نفر رسیده است.

ایالات متحده بیشترین شمار مبتلایان کروناویروس را در جهان داشته و تا صبح چهارشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در این کشور به ۴۰۰ هزار نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۲۹۱۱ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG