لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا برنامه آموزش نظامیان پاکستانی را توقف داده است


حکومت دونالد ترمپ برنامه آموزش نظامیان پاکستانی را در نهاد های نظامی ایالات متحده توقف داده است.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش ویژه به نقل از مقام های امریکایی گفته است که این اقدام حکومت ایالات متحده بخش از تعلیق کمک های نظامی و امنیتی این کشور به پاکستان می باشد.

تا کنون وزارت دفاع ایالات متحده و اردوی پاکستان در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده اند.

یک مقام امریکایی گفته است که پاکستان امسال از برنامه بین المللی تعلیم و آموزش های نظامی حکومت ایالات متحده اخراج شده است.

قرار بود امسال در این برنامه ۶۶ افسر اردوی پاکستان برای فراگیری آموزش های نظامی اشتراک کند.

این مقام امریکایی که خواسته از او نام برده نشود افزود که ممکن سهمیه افسران پاکستانی در این برنامه معتبر نظامی به کشور دیگر داده شود.

مقام های پاکستانی هشدار داده اند که این اقدام ایالات متحده سبب خواهد شد تا اردوی پاکستان برای کسب آموزش در بخش رهبری نظامی به روسیه و چین رو بیاورد.

ایالات متحده در گذشته عمدتاً تلاش می کرد که تشنج های سیاسی، برنامه های آموزشی و نظامی این کشور را متاثر نکند چون به گفته مقام های امریکایی، روابط که با آوردن افسران نظامی کشور های خارجی به ایالات متحده و دادن آموزش های نظامی به آنان ایجاد می شود، در دراز مدت به سود ایالات متحده می باشد.

بسیاری افسران ارشد پیشین و بر حال اردوی پاکستان تحصیلات عالی خود را در بخش نظامی در ایالات متحده به پایان رسانده اند.

جنرال نوید مختار، رئیس کنونی اداره استخبارات نظامی پاکستان یا آی اس آی یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه جنگ اردوی ایالات متحده است.

این دانشگاه که افسران نظامی را در بخش های رهبری نظامی و مطالعات استراتیژیک آموزش می دهد، سالانه دو افسر اردوی پاکستان را می پذیرفت اما سخنگوی این دانشگاه گفته است که در سال آینده تحصیلی افسران پاکستانی در این دانشگاه آموزش نخواهند دید.

رویترز گزارش داده که پاکستان از برنامه های آموزش های نظامی در دانشگاه جنگ نیروی بحری ایالات متحده و سایر برنامه های معتبر آموزش های نظامی چون مطالعات امنیت سایبری نیز حذف شده است.

واشنگتن به خاطر آنچه اقدامات نا کافی اسلام آباد در سرکوب دهشت افگنان و حمایت از رهبران گروه طالبان و شبکه حقانی خوانده است، امسال کمک های نظامی خود را به پاکستان به حالت تعلیق درآورد.

XS
SM
MD
LG