لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع امریکا: در جنگ افغانستان پیروز نیستیم


جیم متیس گفته است که وضعیت جنگی موجود در افغانستان به سرعت هرچه ممکن باید تغیر داده شود
جیم متیس گفته است که وضعیت جنگی موجود در افغانستان به سرعت هرچه ممکن باید تغیر داده شود

وزیر دفاع ایالات متحده روز سه شنبه در کانگرس امریکا گفت که نظامیان امریکایی در حال پیروزی در جنگ افغانستان نیستند.

جیم متیس گفت که ستراتیژی جدید جنگ در افغانستان را طرح کرده است که تا اواسط ماه جولای آن را به قانونگذاران امریکایی پیشکش خواهد کرد.

گمان می رود که بر اساس ستراتیژی حکومت رئیس جمهور دونالد ترمپ، اعزام حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سرباز دیگر امریکایی به افغانستان پیشنهاد شود.

بیانات تازۀ آقای متیس به ارزیابی نظامیان ارشد امریکایی مهر تایید می‌زند که جنگ موجود در افغانستان را "بن بست" خوانده و برای از میان برداشتن آن خوستار اعزام سربازان بیشتر امریکایی شده بودند.

آقای متیس در جلسۀ استماعیۀ کمیتۀ خدمات دفاعی مجلس سنای کانگرس ایالات متحده گفت "در حال حاضر در حال پیروزی در افغانستان نیستیم و این وضعیت را به سرعت هرچه ممکن اصلاح خواهیم کرد".

بر اساس اطلاعاتی که مفتش ویژۀ ایالات متحده برای بازسازی افغانستان یا سیگار نشر کرد، نظامیان امریکایی در اواخر ماه فبروری سال روان ارزیابی کرده بودند که حکومت افغانستان بر حدود ۶۰ درصد بیش از ۴۰۰ ولسوالی آن کشور حاکمیت یا نفوذ دارد.

بررسی‌های مقام‌های امریکایی همچنان دربرگیرندۀ دادن صلاحیت بیشتر عملیاتی به نظامیان امریکایی و اقدام بیشتر تهاجمی آنان بر ضد جنگجویان طالب می‌باشد.

جان مک کین، رئیس کمیتۀ خدمات دفاعی مجلس سنای امریکا، آقای متیس را به خاطر وخامت اوضاع در افغانستان زیر فشار قرار داد و گفت که ایالات متحده برای تغییر وضعیت در آن کشور نیازمندی فوری به "تغییر ستراتیژی و افزایش منابع" دارد.

در حال حاضر حدود ۸۴۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان حضور دارد و از آغاز جنگ به رهبری ایالات متحده در آن کشور در سال ۲۰۰۱ تا کنون، بیش از ۲۳۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان کشته و بیش از ۱۷ هزار سرباز دیگر زخمی شده است.

XS
SM
MD
LG