لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید بر انجام آزمایشات بیشتر کروناویروس در امریکا


رییس جمهور ایالات متحده می گوید که حكومت حدود ده ميليون آزمایش کروناویروس را انجام داده است. این رقم سه درصد نفوس ايالات متحده را تشكيل می دهد.

دونالد ترمپ می گوید:"من فكر ميكنم ما كشورى خواهيم داشت كه يكى از بهترين سال‌هايش را تجربه خواهد كرد."

بعد از دوماه قرنطين، بازگشايى تدريجى شهرها، پرسش‌هایی را در مورد چگونگى بهبود وضعيت اقتصادى در اذهان عامه ايجاد کرده است.

به نظر می رسد چندین تریلیون دالر كمك‌هاى حکومت امریکا، هنوز هم بسنده نبوده است.

درحالیکه اکثر ایالت‌های امریکا به کاهش قیودات بر گشت و گذار آغاز کرده اند، دموكرات‌های مجلس نمايندگان امریکا می‌گويند که ضعف حکومت كنونى در بخش آزمايش به موقع اين ويروس در بين مردم، بحران را بد تر ساخته و خواهان منابع بیشتر شده اند.

دموكرات ها می گويند که ايالات متحده در کنار مساعدت های بیشتر اقتصادی به شهروندان این کشور، بايد روى گرفتن آزمايش بيشتر نیز تمرکز کند.

اين در حاليست كه جمهوريخواهان هشدار می‌دهند که قرضه هاى ملى به شكل فزاينده رو به افزايش است و اين تصاميم توسط مراجع محلى بهتر مديريت خواهد شد.

استيون مور، مشاور اقتصادى قصر سفيد گفت: لازم است تا خانه‌های سالمندان را كه بيش از نيمى از مرگ و مير در آنجا ثبت شده است مصوون نگه‌داریم. اما در حدود نيمى از ناحيه هاى مختلف امریکا، تقريبا هيچ واقعۀ ویروس كرونا ثبت نشده و آن مناطق می تواند به گونۀ مصوون بازگشايى شود."

با توجه به اینکه با تولید واکسین کروناویروس کم از کم یک سال فاصله است، كارشناسان صحى می‌گويند که ايالات متحده بايد آزمایش بیشتر کروناویروس را انجام دهد تا سهل انگاریی که در آغاز این همه‌گیری در امریکا صورت گرفت، تکرار نشود.

اشیش جیا، ریيس انستيوت صحى پوهنتون هاروارد به این باور است که اين شيوع به دليل "عدم اخذ به موقع آزمایش، از كنترول خارج شد، بنا عدم آزمایش دلیل اساسی ناکامی و مسدود شدن اقتصاد امریکا شد."

تاکید روی انجام آزمایشات بیشتر ویروس کرونا در امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:58 0:00

XS
SM
MD
LG