لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال کاهش کارمندان سفارت امریکا در کابل


نمایی از مجموعه ساختمان‌های سفارت امریکا در کابل
نمایی از مجموعه ساختمان‌های سفارت امریکا در کابل

وزارت خارجه امریکا در حال یک "بررسی همه‌جانبه" برای کاهش کارمندان سفارت خود در کابل است.

خبرگزاری ان‌پی‌آر امریکا که به یادداشت‌های داخلی سفارت امریکا در کابل دسترسی پیدا کرده، گزارش داده است که این سفارت در حال حاضر بزرگ‌تر از هر ماموریت سیاسی دیگر در جهان است.

در این یادداشت‌ها آمده است "حضور ما در کابل در جریان سال‌ها، به شکل غیرمعمولی گسترش یافته است. این ماموریت در سطح جهان بزرگ‌ترین است و بزرگ‌تر از آن است که باید باشد (دو برابر بزرگ‌تر از سایر سفارتخانه‌های بزرگ و ۳۵ درصد بزرگ‌تر از سفارت امریکا در بغداد)."

سفارت امریکا در کابل نسبت به این یادداشت‌ها ابراز نظری نکرده است. اما یک مقام وزارت خارجه به ان‌پی‌آر گفته است که مایک پمپیو، وزیر خارجه امریکا به کاهش کارمندان سفارت کابل اصرار دارد.

تعداد دقیق کارمندان سفارت امریکا در کابل معلوم نیست، ولی به شمول کارمندان امریکایی و محلی این سفارت و نیز کارمندان قراردادی، تعداد مجموعی آن‌ها به هزاران نفر می‌رسد.

حدود چهار سال پیش، گسترش این سفارت‌خانه حدود ۸۰۰ میلیون دالر برای امریکا هزینه برداشت.

برنامه‌ریزی برای کوچک کردن سفارت امریکا در کابل در حالی انجام می‌شود که گزارش‌ها راجع به احتمال کاهش حضور نظامی امریکا در افغانستان نیز منتشر شده است.

مقامات امریکایی گفته اند که با توجه به چگونگی پیشرفت مذاکرات صلح با طالبان، روی کاهش و یا خروج سربازان امریکایی از افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

ولی پتریک شاناهن، سرپرست وزارت امریکا روز گذشته اعلام کرد که هر گونه تصمیم در این رابطه، در هماهنگی با سایر اعضای ناتو اتخاذ خواهد شد.

XS
SM
MD
LG