لینک های دسترسی

Breaking News

نکلسن: فشار بیشتر بر پاکستان وارد می‌کنیم


فرمانده عمومی نظامیان امریکایی و ناتو مستقر در افغانستان گفته است تلاش‌های جدی دپلوماتیک و نظامی برای تقویت روند صلح افغانستان ادامه دارد.

جان نکلسن در دیدار با مقام‌ها و بزرگان ولایت کندهار گفت که بخشی از این تلاش‌ها، اعمال فشار بیشتر بر پاکستان است تا به حمایت از روند صلح افغانستان، گام های واقعی بردارد.

آقای نکلسن گفت "فشارها دپلوماتیک را بر پاکستان بیشتر می‌کنیم تا با روند صلح افغانستان کمک کند. فشارهای نظامی را نیز [بر طالبان] بیشتر می کنم تا حکومت از موقف قوی روند صلح را به پیش ببرد."

محمد معصوم ستانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان، که در این سفر آقای نکلسن را همراهی می‌کرد، حضور مهاجران افغان را در پاکستان چالش بزرگ عنوان کرد و گفت که برگشت مهاجرین افغان از پاکستان، از رهگذر سیاسی و امنیتی برای تامین ثبات در افغانستان کمک زیاد می‌کند.

مقام‌های امریکایی و افغان در دیدار با بزرگان ولایت کندهار، مشارکت گستردۀ مردم را در انتخابات رو در راه در افغانستان، برای تامین امنیت و تقویت نظام در آن کشور مهم توصیف کردند.

جنرال عبدالرازق، قوماندان امنیۀ کندهار، گفت که قوای امنیتی افغان برای تامین امنیت انتخابات آمادگی کامل دارد.

روند ثبت نام رایدهندگان از دو روز به این سو در افغانستان آغاز شده است، اما در ولایت‌های ناآرام چون هلمند و ارزگان، نگرانی از بابت حضور کمرنگ مردم در این روند وجود دارد.

XS
SM
MD
LG