لینک های دسترسی

Breaking News

پیشنهاد مبارزه با تروریزم در افغانستان را به پنتاگون می‌سپارم - مک‌کینزی


فرانک (کنیت) مک‌کینزی، فرمانده قوماندانی مرکزی اردوی ایالات متحده می‌گوید که پیشنهادات اش را در مورد چگونگی نظارت و مبارزه با گروه‌های دهشت‌افگن در افغانستان پس از خروج کامل سربازان امریکایی از این کشور، در اوایل ماه جون با وزیر دفاع ایالات متحده در میان می‌گذارد.

آقای مک‌کینزی روز چهارشنبه ۱۹ می (۲۹ ثور) هنگام سفر به شرق میانه به خبرنگاران گفت که مذاکرات واشنگتن به خاطر حق پرواز طیاره‌های جنگی ایالات متحده بر فراز کشورهای همسایه افغانستان و استقرار نیروهای امریکایی در برخی از این کشورها ادامه دارد، اما به گفتۀ این جنرال امریکایی، این مذاکرات زمانگیر خواهد بود.

به گفتۀ این جنرال امریکایی، اگر ایالات متحده با کشورهای همسایه افغانستان در مورد استقرار نیروهای امریکایی و حق پرواز طیاره‌های جنگی به توافق برسد، یا وضعیت امنیتی در افغانستان تغییر کند، چگونگی کمک امریکا به نیرو­­های امنیتی افغانستان نیز تغییر خواهد کرد.

جنرال مک‌کینزی جزییات نداد که چه پیشنهاداتی را به لوید آستن، وزیر دفاع امریکا پیشکش خواهد کرد، اما گفت که تخمین هزینه پرواز‌های منظم طیاره‌های کشفی بر فراز افغانستان را به آقای آستن فراهم خواهد کرد. او افزود که این پروازها به خاطر نظارت از فعالیت گروه‌های دهشت افگن پس از خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان انجام خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی ایالات متحده در پیوند به توانایی نیرو های امنیتی و دفاعی افغانستان گفت که با خروج نظامیان خارجی از افغانستان، زمان آن رسیده است تا اردوی افغانستان به پای خود بایستد و نشان بدهد که به تنهایی توانایی جنگ را دارد.

این در حالیست که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده برای روند مصالحه افغانستان روز سه شنبه در یک جلسه با قانونگذاران امریکایی، احتمال شسکت حکومت و اردوی افغانستان را به دست طالبان پس از خروج کامل سربازان خارجی از افغانستان رد کرد.

XS
SM
MD
LG