لینک های دسترسی

Breaking News

میلی: اوکراین به گونۀ متداوم حمایت گسترده دریافت خواهد کرد


لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده می‌گوید که امریکا و متحدین‌اش به گونۀ متداوم به اوکراین حمایت گسترده فراهم خواهند کرد.

جنرال مارک میلی امروز ششم جون (۱۶ جوزا) در مصاحبۀ با اسوشیتدپرس گفت که جنگ روسیه در اوکراین "مقرراتی را ضعیف می‌کند که کشورهای ایتلاف برای تضمین صلح پس از پایان جنگ جهانی دوم ایجاد کرده بودند."

این بلندرتبه ترین نظامی امریکایی روسیه را به "عمل نامحدود و مبهم پرخاشگری" متهم کرد.

او در ۷۸مین سالروز عملیات D-Day یا ورود نظامیان ایتلاف به نورماندی، غرب فرانسه، در جریان جنگ دوم جهانی صحبت کرد، عملیاتی که به شکست هتلر و پایان جنگ جهانی دوم کمک کرد.

این جنرال امریکایی تاکید که یکی از مقررات این است که هیچ کشوری نمی‌تواند با قدرت نظامی خویش از روی پرخاشگری به کشور دیگر حمله کند و کشورها می‌توانند در دفاع از خود به این اقدام مبادرت ورزند، اما آقای میلی گفت "این آنچه نیست که در اوکراین اتفاق افتاد."

لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده گفت که از همین رو، کشورهای اروپا و اعضای ناتو با فراهم آوری حمایت‌های مهلک و غیر مهلک از اوکراین ادامه می‌دهند.

او در رابطه به اینکه آیا اوکراین حمایت‌های کافی به دست می‌آورد گفت که امریکا و متحدین آن کمک‌های گسترده به اوکراین فراهم کرده و این روال ادامه خواهد داشت. او گفت "با این کمک‌ها از کیف حفاظت شد و از آن دفاع صورت گرفت. روس‌ها اکنون نیروهای شان را به سوی جنوب در دونباس سوق داده اند و خواهیم دید که چه اتفاق می‌افتد."

لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده در نورماندی گفت که اوکراینی‌ها عین وحشتی را تجربه می‌کنند که شهروندان فرانسه در جریان جنگ جهانی دوم آن را تجربه کرده بودند.

پس از تهاجم روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری تا اکنون بیش از سه هزار غیرنظامی در اوکراین کشته شده، بیش از سه هزار دیگر زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر بیجا شده و یا هم مجبور به ترک این کشور شده اند.

XS
SM
MD
LG