لینک های دسترسی

Breaking News

تعهد امریکا به فراهم‌کردن برق بیشتر به افغان‌ها


سفارت امریکا در کابل گفته است که ایالات متحده در سال‌های آینده برای بیش از ۲.۵ میلیون افغان، برق قابل اطمینان را فراهم خواهد کرد.

این سفارت روز چهارشنبه دوم دسمبر (۱۲ قوس) در صفحۀ فیسبوک‌اش نگاشته است: "ایالات متحده امریکا متعهد است تا برای بیش از ۲.۵ میلیون افغان، برق قابل اطمینان را در سال‌های آینده فراهم کند. آینده درخشان را می‌توان با صلح در افغانستان تجربه کرد".

سفارت امریکا در کابل در حالی از ادامه کمک‌ها در بخش تامین برق در این کشور خبر داده است که به تازگی شرکت برق افغانستان گفته است که در حال حاضر، میزان عرضه برق به باشندگان کابل به ۴۸۰ میگاوات می‌رسد.

سلیم سلیمی، معین عملیاتی این شرکت به روز یک شنبه ۲۹ نومبر (نهم قوس) به خبرنگاران گفت که سطح عرضه برق در سال گذشته در کابل، ۴۵۰ میگاوات بود.

آقای سلیمی همچنان دلیل افزایش پرچوی‌ها در کابل و برخی ولایات را در هفته‌های اخیر، ناشی از ایجاد عوارض در برق وارداتی اوزبیکستان عنوان کرد. او افزود که این مشکل در حال حاضر رفع شده است.

بر بنیاد معلومات مسوولان شرکت برق افغانستان، ۲۵ ولایت این کشور به برق وصل شده و قرار است باشندگان ولایت‌های دیگر، تا چند سال آینده از نور برق مستفید شوند.

XS
SM
MD
LG