لینک های دسترسی

Breaking News

قانون ضد سرکوب مسلمانان اویغور به ترمپ پیشنهاد می‌شود


مجلس نمایندگان ایالات متحده امریکا به روز سه شنبه لایحه ای را تحت عنوان "قانون اویغور ۲۰۱۹" به توافق آرا تصویب کرد؛ قانونی که حبس تقریباً یک میلیون اویغور، قزاق و سایر اقوام مسلمان در کمپ های به اصطلاح "آموزشی" در غرب چین را محکوم می‌کند.

مجلس سنای ایالات متحده لایحه مشابهی را در ماه سپتمبر تصویب کرده بود.

پیش از این که قانون برای توشیح به رییس جمهور ایالات متحده فرستاده شود، هر دو مجلس باید قوانین خویش را توحید کنند.

لایحه مجلس نمایندگان به ادارات مختلف دولتی ایالات متحده هدایت می‌دهد که در مورد برخورد چین با اقلیت مسلمان گزارش تهیه کنند و از رییس جمهور ایالات متحده می‌خواهد تا بر مقامات چینی به ویژه چین کوانگو، رییس حزب کمونست چین که مسوول حبس مسلمانان اند، تعزیرات وضع کند.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجۀ چین گفته است هر کشوری که بخواهد در امور داخلی چین مداخله کند، بهای آنرا خواهد پرداخت.

ایالات متحده، ملل متحد و گروه های مختلف مدافع حقوق بشر، چین را متهم کرده اند که مسلمانان را به زندان افگنده و آنان را به ترک دین و میراث شان مجبور می‌کند.

وزارت خارجۀ ایالات متحده بر مقامات حکومتی و حزب کمونست چین تعزیرات وضع کرده است؛ مقاماتی که گمان می‌رود در عقب حبس مسلمانان قرار دارند. ضمناً ادارۀ رییس جمهور ترمپ فهرستی از تقریباً ۳۰ سازمان چینی را ایجاد کرده است که از داد و ستد با شرکت های امریکایی منع شده اند.

XS
SM
MD
LG