لینک های دسترسی

Breaking News

کوریای شمالی: پلان حمله بر گوام به زودی نهایی می‌شود


پیونگ یانگ گفته که پلان عملیاتی مبنی بر هدف قراردادن جزیرۀ گوام تا اواسط ماۀ آگست نهایی میشود
پیونگ یانگ گفته که پلان عملیاتی مبنی بر هدف قراردادن جزیرۀ گوام تا اواسط ماۀ آگست نهایی میشود

در سلسلۀ تازه ترین موج از الفاظ تهدید آمیز و هشدارهای متقابل میان ایالات متحده و کوریای شمالی، پیونگ یانگ گفته که پلان عملیاتی مبنی بر هدف قراردادن جزیرۀ گوام ایالات متحده در اقیانوس آرام را تا اواسط ماۀ آگست نهایی خواهد ساخت.

تلویزیون دولتی کوریای شمالی به قول از جنرال کیم رک گیوم، قوماندان نیروهای مدافع هوایی آن کشور گزارش داده است که این پلان عملیاتی شامل پرتاب چهار میزایل میانبرد "هوسانگ – ١٢" بسوی جزیرۀ گوام بوده و پس از نهایی شدن به کیم جون ان، رهبر کوریای شمالی فرستاده خواهد شد.

این مقام نظامی کوریای شمالی با ارایۀ جزئیات در مورد این عملیات گفته است "میزایل های هوسانگ ١٢ که قرار است توسط نیروهای کوریای شمالی پرتاب شود، از فراز مناطق شیمانه، هیروشیما و کویچی یې جاپان عبور خواهد کرد" او همچنان اضافه کرده که "این میزایل ها در ١٠٦٥ ثانیه، فاصلۀ ٣٣٥٦ کیلومتری را طی خواهند کرد و در ٣٠ تا ۴٠ کیلومتری جزیرۀ گوام فرود داده میشوند."

جنرال گیوم همچنان مذاکرات با رئیس جمهور ترمپ را یک امر ناممکن تلقی کرده و او را یک شخص بی بهره از استدلال توصیف نموده و گفته که تنها با استفاده از زور میتوان با دونالد ترمپ سخن زد.

پیونگ یانگ جزئیات در مورد حمله بر جزیرۀ گوام را امروز در حالی ارایه کرده که جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، دیروز به پیونگ یانگ هشدار داد تا از هر آن اقدامی دست بردارد که سبب ختم رژیم کوریای شمالی و تباهی مردم اش میشود.

قبل از این رئیس جمهور دونالد ترمپ نیز هشدار داده بود که اگر پیونگ یانگ به تهدید اش ادامه دهد، با آتش و خشم امریکا مواجه خواهد شد.

پس از این هشدار، پیونگ یانگ اعلام کرد که در نظر دارد تا قلمرو گوام ایالات متحده را در اقیانوس آرام هدف قرار خواهد داد.

با تشدید تنش میان واشنگتن و پیونگ یانگ، حکومت کوریای جنوبی از همسایۀ شمالی اش خواسته تا هرنوع اقدامات تحریک آمیز را توقف دهد، زیرا به گفتۀ سیول، تشنج یا رویارویی نظامی در منطقه به سود هیچ کشور نخواهد بود.

در عین حال، حکومت جاپان گفته است که تکیو بخاطر تقویت هرچه بیشتر همبستگی با ایالات متحده، به هرنوع تلاش ادامه خواهد داد.

هشدارهای کوریای شمالی پس از آن اوج گرفته است که شورای امنیت ملل متحد در واکنش به دو آزمایش اخیر میزایل های بالستیکی قاره پیما از سوی آن کشور، به تازگی تحریمات تازه علیۀ پیونگ یانگ را تصویب کرد.

کوریای شمالی ضمن تقبیح این تحریمات گفته که این اقدام، برنامۀ هسته یی پیونگ یانگ را متوقف نخواهد ساخت.

کوریای شمالی: پلان حمله بر گوام بزودی نهای خواهد شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:19 0:00

XS
SM
MD
LG