لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به بر انداختن رژیم کوریای شمالی هشدار داد


اظهارات رئیس جمهور ترمپ پس از آن بیان شد که کوریای شمالی ایالات متحده را تهدید به حملۀ میزایل بالستیک کرد
اظهارات رئیس جمهور ترمپ پس از آن بیان شد که کوریای شمالی ایالات متحده را تهدید به حملۀ میزایل بالستیک کرد

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، روز چهار شنبه به کوریای شمالی هشدار داد و گفت که پیونگ یانک از هر گونه اقدامی دست بردارد که موجب "ختم رژیم آن کشور و تباهی مردم اش" خواهد شد.

اظهارات شدید آقای متیس پس از آن بیان شد که یک روز قبل دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، تهدید کرد که اگر پیونگ یانگ به تهدید اش ادامه بدهد، "با آتش و خشم" امریکا مواجه خواهد شد.

اظهارات رئیس جمهور ترمپ پس از آن بیان شد که کوریای شمالی ایالات متحده را تهدید به حملۀ میزایل بالستیک کرد.

پس از اظهارات رئیس جمهور ایالات متحده، پیونگ یانگ اعلام کرد که در نظر دارد تا قلمرو گوام ایالات متحده را که در اقیانوس آرام موقیعت دارد، هدف قرار خواهد داد.

در واکنش، وزیر دفاع ایالات متحده با نشر یک اعلامیه گفت که ایالات متحده و متحدین آن کشور در هر گونه مسابقات تسلیحاتی در برابر کوریای شمالی، پیروز خواهد شد.

آقای متیس از کوریای شمالی همچنین خواست تا خود را در انزوای بین المللی قرار ندهد و برنامۀ تسلیحات هسته ای خود را کنار بگذارد.

وزیر دفاع ایالات متحده به صورت واضح هشدار داد که کوریای شمالی نباید دست به اقدامی بزند که در نهایت موجب سقوط رژیم آن کشور و تباهی مردم اش گردد.

از لحاظ تکتیکی، ایالات متحده و کوریای جنوبی پس از جنگ سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳، هنوز هم درگیر جنگ با کوریای شمالی اند، زیرا بین آنان هیچ پیمان صلح به امضا نرسیده است.

پس از آزمایش دو بم هسته ای توسط کوریای شمالی و دو آزمایش میزایل های بالستیک پیونگ یانگ در ماه جولای ۲۰۱۷، تنش میان ایالات متحده و شبه جزیرۀ کوریای شمالی، تشدید یافته است.

با وجود اظهارات مقامات کوریای شمالی مبنی بر اینکه حال قادر است که بخش های از ایالات متحده را هدف میزایل های بالستیک که قادر به حمل سلاح هسته است، هدف قرار بدهد، رئیس جمهور ترمپ گفته است که اجازه نخواهد داد تا پیونگ یانگ به چنین توانایی دست یابد.

آقای ترمپ گفته است که حال توانایی سلاح هسته ای ایالات متحده نسبت به هر زمان دیگر، پر قدرت تر است.

با وجود افزایش تنش میان ایالات متحده و کوریای شمالی و اظهارات آقای ترمپ مبنی بر قدرت نظامی و هسته ای برتر در جهان، رئیس جمهور ایالات متحده ابراز امیدواری کرد تا ضرورت به استفاده از قدرت نظامی و هسته ای به وجود نیاید.

ساعاتی پس از آن که کوریای شمالی، از امکان حمله بر جزیرۀ گوام خبر داد، ریکس تلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، عازم آن جزیرۀ کوچک در اوقیانوس آرام شد.

کوریای شمالی نیز ساعاتی بعد تهدید کرد که پلان حمله بر جزیرۀ گوام، از توابع ایالات متحده را تحت نظر دارد.

ریکس تلرسن قبل از عزیمت به گوام، گفت که رئیس جمهور ایالات متحده خواست تا برای کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، به لحنی که کیم جونگ ان آن را میداند، یک پیام قوی را بفرستد، زیرا به گفتۀ تیلرسن، معلوم میشود که رهبر کوریای شمالی به لحن دیپلوماتیک نمیفهمد.

XS
SM
MD
LG