لینک های دسترسی

Breaking News

مبارزه با کروناویروس؛ کمک‌های جدید مالی امریکا با پاکستان


ایالات متحده برای توقف گسترش کروناویروس و کمک با آسیب دیدگان در پاکستان، چندین برنامه جدید را اعلام کرده است که ارزش آن به بیش از هشت میلیون دالر می‌رسد.

شمار واقعات مثبت کروناویروس در پاکستان به بیش از ۷۰۰۰ هزار رسیده و این رقم در این کشور با ۲۲۰ میلیون نفوس، در حال افزایش است.

کووید۱۹ تا حال جان ۱۳۵ نفر را در پاکستان گرفته است.

پال جونز، سفیر ایالات متحده در پاکستان به روز جمعه ۱۷ اپریل (۲۹ حمل) در یک اعلامیه‌ای در پاکستان گفت که کمک‌های جدید در بخش ایجاد لابراتوارها مصرف خواهد شد تا در ساحاتی که بیشترین ارقام را دارد،‌ آزمایشات تشخیصیه صورت گیرد؛ بیماران مورد مراقبت های صحی قرار گیرند و نظارت شوند تا از گسترش ویروس جلوگیری صورت گیرد.

از این کمک در بخش مراکز عاجل عملیاتی مجهز با تکنالوژی عصری در سراسر پاکستان نیز استفاده خواهد شد؛ کارمندان بخش صحی آموزش خواهند دید تا با مردم در خانه های شان کمک کنند و بار از دوش شفاخانه‌ها کاهش یابد.

سفیر امریکا همچنان گفت که یک بخش این کمک‌ها در فعالیت های نجات در کمپ‌های مهاجرین افغان مصرف خواهد شد.

واشنگتن ماه گذشته یک میلیون دالر از کمک‌های موجود و یک میلیون دالر کمک جدید را به پاکستان فراهم کرد تا در بخش مبارزه با کروناویروس مصرف کند.

ایالات متحده تا حال بیش از ۱.۱ میلیارد دالر در بخش سکتور صحت و در حدود ۱۸ میلیارد دالر دیگر را در بخش مشارکت دوجانبهٔ‌ توسعوی به پاکستان کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG