لینک های دسترسی

Breaking News

ران دی سانتیس نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری امریکا اعلام کرد


ران دی سانتیس، والی ایالت فلوریدا
ران دی سانتیس، والی ایالت فلوریدا

ران دی سانتیس، والی فلوریدا، نامزدی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رسماً اعلام کرد.

او آغاز مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۴ خود را به روز چهارشنبه ۲۴ می (سوم جوزا ) طی سخنرانی که از طریق تویتر به طور زنده پخش شد، اعلام کرد. دی سانتیس گفت: "من ران دی سانتیس استم و برای ریاست جمهوری مبارزه می‌کنم تا بازگشت عظیم امریکا را رهبری کنم."

اما برای رسیدن به مرحلهٔ نهایی در مبارزات انتخاباتی و رقابت با ریيس جمهور جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، دی سانتیس باید بر رقیب هم حزبی خود، دونالد ترمپ، غلبه کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ران دی سانتیس در میان کاندیدان جمهوریخواه در ردهٔ دوم پس از دونالد ترمپ قرار دارد. ولی برخی از تحلیلگران سیاسی در مورد نظرسنجی های ابتدایی محتاط اند.

دانیل کاکس تحلیلگر در انستیتوت امیرکن انترپرایز میگوید: "نظرسنجی ها امیدواری می بخشند. نظرسنجی ها نشان می دهد که در یک رقابت در کجا قرار داریم. ولی نتیجهٔ نظرسنجی ها قطعی نیست."

میزان محبوبیت ران دی سانتیس در نظرسنجی های چند ماه قبل بلند بود. ولی اشارهٔ او به جنگ میان اوکراین و روسیه به عنوان یک منازعهٔ ارضی، دیدارهای کم رنگ او با اهداکنندگان ثروتمند و ضعف او در تامین ارتباط فردی با رای دهندگان، به شهرت دی سانتیس آسیب رسانده است.

میزان محبوبیت دونالد ترمپ در میان رای دهندگان محافظه کار بخصوص در میان آنان که فاقد تحصیلات عالی اند یا درآمد زیاد ندارند، بلند است. ولی دانیال کاکس، در مورد یکی از فکتورهای قوت ران دی سانتیس در میان جمهوریخواهان، می گوید: "چنین تصور می شد که دونالد ترمپ در میان مسیحیان و سفید پوستان محبوبیت دارد، ولی نظرسنجی‌ها نشان می دهد که آنان دی سانتیس را نیز دوست دارند."

ویلیم گالستون، تحلیلگر در انستیتوت بروکنگز، می گوید برای غلبه کردن بر دونالد ترمپ، ران دی سانتیس نیاز دارد تا موضعگیری های تندتر را در برابر ترمپ اختیار کند.

گالستون به صدای امریکا گفت: "ران دی سانتیس نمی تواند دونالد ترمپ را نادیده بگیرد. او باید با دونالد ترمپ رو در رو شود. او باید در رویارویی با ترمپ به همان اندازه از خود قوت نشان دهد که دونالد ترمپ تلاش دارد تا در برابر او تبارز دهد."

اعضای کارزار انتخاباتی دی سانتیس نیز امیدوار اند تا سابقهٔ محافظه کارانهٔ نامزد شان در ایالت فلوریدا، بتواند تا بر تصمیم رای دهندگان جمهوریخواه در انتخابات مقدماتی، تاثیرگذار باشد. به عنوان والی، ران دی سانتیس سقط جنین پس از سپری شدن شش هفته از حمل را غیرقانونی اعلام کرده و حقوق همجنسگرایان و دگرباشان را نیز محدودتر ساخته است.

XS
SM
MD
LG