لینک های دسترسی

Breaking News

تم سکات یگانه سناتور سیاه‌پوست جمهوریخواه نامزدی‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد


تم سکات سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی اسناد خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کرده و روز جمعه ۱۹ می (۲۹ ثور) اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ نامزد حزبش شود.

سکات ۵۷ ساله که یگانه جمهوریخواه امریکایی - افریقایی تبار در مجلس سنای کانگرس ایالات متحده می‌باشد، این تصور را رد می‌کند که نژادپرستی تاکنون یک نیروهای قدرتمند در جامعهٔ امریکا است و نامزدی خود را به عنوان تحقق رویایی که تنها در امریکا امکان پذیر است، اعلام کرد.

پیش از او بارک اوباما، رییس جمهور پیشین امریکا، نخستین سیاه پوست امریکایی بود که بالاترین مقام اجرایی را در تاریخ این کشور به دست آورد و دو دوره کامل حکومت کرد. آقای اوباما یکی از اعضای حزب دموکرات است.

قرار است سکات روز دوشنبه هفتهٔ آینده نامزدی‌اش را به گونه رسمی در پوهنتون چارلستن جنوبی که در زادگاهش، شهر چارلستن شمالی در ایالت کارولینای جنوبی موقیعت دارد اعلام کند.

تم سکات که یک مسیحی مذهبی است و به ارزش های محافظه کارانه اعتقاد دارد در چند ماه گذشته جلسات متعددی را در ایالت کارولینای جنوبی برگزار کرده است. این ایالت برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه در رقابت های ریاست جمهوری مهم تلقی می‌شود.

این سناتور امریکایی اما پیش از مقابل شدن با رقیب عمدهٔ دموکرات‌اش، باید دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، که تاکنون از نامزدان پیشتاز حزب جمهوریخواه است، و سایر رقبای دیگر را در رقابت میان حزبی شکست دهد و کاندیداتوری حزب جمهوری‌خواه را کسب کند.

سایر نامزدان حزب جمهوریخواه، نیکی هیلی والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده در ملل متحد، آسا هچینسن والی پیشین ایالت آرکنزاس، ویوک راماسوامی متشبث فناوری، و لیا الدر مجری رادیو استند.

اما گفته می شود نزدیک ترین رقیب آقای ترمپ در انتخابات میان حزبی، ران دی سانتز، والی ایالت فلوریدا است که ممکن است هفته آینده نامزدی خود را برای اهراز کرسی ریاست جمهوری اعلام کند.

با آنهم، تا حال واضح نیست که چه تعداد دیگری از اعضای حزب جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی این حزب در رقابت برای رسیدن به ریاست جمهوری اعلام رقابت خواهند کرد.

رقابت‌های میان حزبی جمهوریخواهان از ۱۵ تا ‍‍۱۸ ماه جولای سال آینده در شهر ملواکی ایالت وسکانسن برگزار خواهد شد، جاییکه تنها یک عضو این حزب برنده اعلام شده و در نهایت در مقابل حریف عمدهٔ حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده که از حزب دموکرات است، به تاریخ ۲۵ اپریل (پنج ثور) نامزدی‌اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ امریکا اعلام کرد و کاملا هریس، منحیث معاون رییس جمهور در این کارزار رقابت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG