لینک های دسترسی

Breaking News

وست: دیدار با مقامات اوزبیکستان سازنده بود


تامس وست، نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان، می‌گوید که سفر دو روزه‌اش به اوزبیکستان و دیدار با مقام‌های آن کشور "سازنده" بود.

آقای وست در صفحهٔ تویتراش نگاشته است که در این سفر با مقامات شورای امنیت، وزارت امور خارجه و نمایندهٔ ویژۀ اوزبیکستان برای افغانستان دیدار کرده است. اما او در این خصوص معلومات بیشتر ارایه نکرده است.

آقای وست نگاشته است که اوزبیکستان نقش مرکزی را در حمایت از مردم افغانستان ایفا می‌کند و "رهبری اوزبیکستان با طالبان در اولویت‌های مشترک چون مبارزه با تروریزم، حقوق بشر و ثبات همکاری می‌کند."

دیدار با افغان‌ها

نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان گفته است که در تاشکند، به عنوان بخشی از تلاش مداوم برای شنیدن نظر افغان‌ها با یک عضو پیشین پارلمان، یک خبرنگار جوان، یک کارمند سابق سازمان غیر حکومتی و افغان‌هایی که در این کشور زیست دارند، ملاقات‌هایی داشته است.

آقای وست با ابراز اینکه صحبت همهٔ این افغان ها روی آینده متمرکز بود، از توصیه‌های آن‌ها در رابطه با تعامل بین‌المللی و عمق نگرانی شان در مورد زندگی امروز افغان‌ها قدردانی کرده است.

نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان گفته است: "آنها نگران بودند که زنان و دختران از ابتدایی ترین حقوق خود برای آموزش، تردد آزاد و کار محروم می‌شوند. آن‌ها می‌خواستند که جوانان کشور بخشی از ترسیم آینده باشند."

آقای وست گفته است که آن‌ها امیدوار اند که یک روند سیاسی مردم شمول در افغانستان ایجاد شود.

نماینده ویژه ایالات متحده برای افغانستان افزوده است که منتظر توصیه‌های بیشتر زنان، متخصصین، تجار و رهبران سیاسی افغانستان در روزهای آینده است.

XS
SM
MD
LG