لینک های دسترسی

Breaking News

وست: روی مسایل مهم برای آیندهٔ افغانستان با عبدالله بحث کردم 


تامس وست، نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده برای افغانستان می‌گوید که پس از ماه‌ها با عبدالله عبدالله، رییس پیشین شورای عالی مصالحهٔ ملی افغانستان ملاقات کرده است.

آقای وست که روز گذشته به دهلی جدید، پایتخت هند سفر کرده بود در صفحهٔ تویتر‌اش از تصمیم طالبان مبنی بر این که به آقای عبدالله اجازه دادند "با خانواده‌اش ملاقات کند و دوباره برگردد" تمجید کرد. اما او در مورد زمان و مکان این ملاقات معلومات نداده است.

آقای عبدالله ماه گذشته گفت که برای ملاقات با خانواده‌اش به خارج از افغانستان سفر کرده است.

این مقام امریکایی همچنان نگاشته است که در این ملاقات روی موضوعاتی که برای آیندهٔ افغانستان و روابط این کشور با جامعهٔ جهانی مهم است، بحث صورت گرفت.

او همچنان نوشته است که "روی نیاز برای یک روند سیاسی، تخطی‌های حقوق بشری، نقش ضروری زنان در جامعه، وضعیت بشری و تهدیدات تروریزم" در افغانستان نیز با آقای عبدالله صحبت کرد.

آقای وست نوشته است که امیدوار است روند ملاقات‌هایش با سایر رهبران و متفکرین افغان در روزهای آینده ادامه یابد.

نمایندهٔ ویژهٔ ایالات متحده برای افغانستان همچنان از کمک‌های هند با افغانستان تمجید کرده و گفته است که این کشور معاونت‌های حیاتی بشری را برای افغان‌ها فراهم کرده است.

هند تعهد کرده است که ۵۰۰هزار تن گندم را به هدف جلوگیری از بحران بشری در افغانستان کمک کند.

در یک خبر دیگر، آقای وست گفته است که روز گذشته روی پالیسی افغانستان با مقامات هندی مباحث مفصلی داشته است.

این در حالی است که این مقام امریکایی سه روز پیش با امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجهٔ حکومت طالبان نیز از طریق تلیفون صحبت کرده بود.

XS
SM
MD
LG