لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ بدبینان خود را نکوهش و دیدارش با پوتین را توصیف کرد


رئیس جمهور ترمپ می گوید که حین صحبت، اشتباه لفظی کرده است.
رئیس جمهور ترمپ می گوید که حین صحبت، اشتباه لفظی کرده است.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، امروز بار دیگر از دیدار با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، دفاع کرده و آن را موفق خوانده است.

رئیس جمهور ترمپ به روز چهارشنبه در تویتر خود از ملاقات با پوتین توصیف کرده و گفته است که تعداد زیاد از مقامات استخباراتی نیز کنفرانس خبری مشترکش با رئیس جمهور روسیه را استقبال کرده اند.

رئیس جمهور همچنان گفته است که دیدارش با پوتین نتایج مثبت در آینده خواهد داشت.

کمتر از بیست و چهار ساعت قبل، رئیس جمهور ترمپ گفته بود که او یافته های ادارات استخباراتی کشورش مبنی بر مداخلۀ روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده را میپذیرد.

دونالد ترمپ به روز دوشنبه در جریان یک کنفرانس مشترک خبری با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اظهارات برعکس داشت. اما رئیس جمهور ترمپ گفته است که او در جریان آن کنفرانس اشتباۀ لفظی کرده بود.

این اظهارات دونالدترمپ در واکنش به انتقاد ها علیه اظهارات وی بیان شده که در جریان نشست خبری مشترک با ولادمیر پوتین همتای روسی اش در فنلند ارایه داشت.

آقای ترمپ می گوید که در آن اظهارات، منظورش را به درستی بیان نکرده و کلمۀ "باشد" را به عوض "نباشد" استفاده کرده است.

آقای ترمپ عصر سه‌شنبه در صحبت با خبرنگاران در قصر سفید، گفت که منظورش این بود که دلیلی نمی‌بیند "مسکو مسئول عملیات سایبری روسیه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نباشد."

رئیس جمهور ایالات متحده گفت که از نتیجه گیری ادارات استخباراتی کشورش مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات دو سال پیش ریاست جمهوری، کاملاً حمایت می کند.

آقای ترمپ ضمن تاکید بر اعتماد و حمایت کامل اش از ادارات استخباراتی امریکا، نقش داشتن ستاد انتخاباتی اش را در اقدامات روسیه رد کرد.

رئیس جمهور ترمپ در ادامه تاکید کرد که دولت او هر آن چه بتواند برای پیشگیری از دخالت احتمالی روسیه در انتخابات پیش روی کانگرس انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ایالات متحده به روز دوشنبه در یک نشست خبری مشترک با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در هلسینکی پایتخت فنلند، در پاسخ به پرسشی درباره دخالت روسیه در انتخابات امریکا، گفته بود که قانع نشده‌ام که روسیه مسئول باشد و در ادامه افزود، رئیس جمهور روسیه در دیدار امروز به طور محکم و قاطع این موضوع را رد کرده است.

پال راین، رئیس جمهور تمایندگان امریکا از حزب جمهوریخواه
پال راین، رئیس جمهور تمایندگان امریکا از حزب جمهوریخواه

این اظهارات رئیس جمهور ترمپ انتقادهایی احزاب جمهوریخواه و دموکرات را در امریکا در پی داشت.

میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا و پال رایان رئیس جمهوریخواه در مجلس نمایندگان امریکا، اوایل روز سه‌شنبه نسبت به اظهارات روزۀ گذشتۀ رئیس جمهور ترمپ واکنش نشان دادند.

سناتور مک کانول به خبرنگاران در کانگرس گفت که روس‌ها دوستان ما نیستند و من یافته‌های نهادهای استخباراتی را می‌پذیرم.

پال راین نیز در بیانیه‌ای گفت "هیچ نزدیکی و همبستگی بین ارزش‌های روسیه و ایالات متحده وجود ندارد؛ روس‌ها همواره نسبت به ارزش‌ها و تفکرات ما متخاصم هستند. ایالات متحده باید همچنان روس ها را مسئول اعمالشان بداند که همان تهاجم علیه دموکراسی ما است."

کمیته استخباراتی سنا، هفته گذشته و در آستانه سفر رئیس جمهور ترمپ به اروپا، در گزارشی گفت جامعه استخباراتی ایالات متحده در جولای سال گذشته به درستی نتیجه گیری کرد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تلاش کرد با دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ به دونالد ترمپ کمک کند؛ با این حال در این گزارش تاکید شده دخالت روسیه تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است.

رئیس جمهور ترمپ پیشتر نیز گزارش إدارات استخباراتی کشورش را در مورد تلاش روسیه برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری 2016 در امریکا پذیرفته است، اما در عین حال تاکید کرده تلاش‌های مسکو تاثیری در نتیجه نهایی انتخابات و پیروزی وی در آن نداشته است.

ترمپ بدبینان خود را نکوهش و دیدار با پوتین را توصیف کرده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00

XS
SM
MD
LG