لینک های دسترسی

Breaking News

پنج کارمند ملل متحد در جنوب یمن اختطاف شدند


یک سخنگوی ملل متحد گفته است که پنج کارمند این سازمان زمانی اختطاف شدند که پس از انجام ماموریت به بندر عدن در حال برگشت بودند
یک سخنگوی ملل متحد گفته است که پنج کارمند این سازمان زمانی اختطاف شدند که پس از انجام ماموریت به بندر عدن در حال برگشت بودند

ملل متحد روز یکشنبه ۱۳ فبروری (۲۴ دلو) گفت که پنج کارمند این سازمان جهانی در جنوب یمن جنگ زده اختطاف شده اند.

ایری کانیکو، یک سخنگوی این سازمان به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که "این پنج [کارمند] روز جمعه پس از انجام ماموریت‌شان در منطقهٔ ابین زمانی اختطاف شدند که در حال برگشت به شهر بندری عدن بودند."

خانم کانیکو گفته است که ملل متحد با مقام‌ها در تماس نزدیک است تا این پنج کارمند به طور مصوون از اسارت آزاد شوند.

تا حال مشخص نشده است که کدام گروه این کارمندان ملل متحد را اختطاف کرده است. اما مقام های یمنی گفته اند که تندروان مظنون وابسته به القاعده این کارمندان را اختطاف کرده اند.

به گفتهٔ‌ این مقام ها، چهار تن این افراد شهروند یمن استند و یک کارمند دیگر شهروند خارجی است، اما هویت شهروند خارجی این سازمان تا حال افشا نشده است.

پس از آنکه شورشیان حوثی یمن در سال ۲۰۱۴ میلادی، صنعا، پایتخت یمن، را به تصرف خود آوردند، شهر بندری عدن به پایگاه اصلی حکومت یمن تبدیل شده است، حکومت که از سوی جامعهٔ بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

ایتلافی به رهبری عربستان سعودی از ماه مارچ ۲۰۱۵ میلادی به این، از حکومت مخلوع عبدربه منصور هادی، بر ضد شورشیان حوثی که از حمایت ایران برخوردار استند، حمایت کرده است.

بر اساس معلومات ملل متحد، در جنگ یمن کم و بیش۳۷۷ هزار نفر کشته شده است و اکثر مردم این کشور با کمبود نیازمندی‌های اولیه از جمله غذا،‌ خدمات صحی و آب آشامیدنی مواجه است.

علاوه بر آن، میلیون‌ها شهروند یمنی در جریان جنگ این کشور از خانه‌های‌شان بی‌جا شده اند و ملل متحد گفته است که این کشور جنگ زده با بدترین بحران بشری دست و پنجه نرم می کند.

XS
SM
MD
LG