لینک های دسترسی

Breaking News

سناتوران امریکایی کمک‌ ۱۲ میلیارددالری جدید را به اوکراین منظور کردند 


مجلس سنای کانگرس ایالات متحده امروز ۲۹ سپتمبر (هفتم میزان) به ارزش ۱۲ میلیارد دالر کمک‌های جدید اقتصادی و نظامی را به اوکراین منظور کرد.

این اقدام که سناتوران حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به آن توافق کردند، شامل سه میلیارد دالر برای فراهم آوری تسلیحات، سایر اقلام نظامی و معاشات اردوی اوکراین است و ضمناً‌ جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده را صلاحیت می‌دهد تا به وزارت دفاع این کشور هدایت دهد تا به ارزش ۳.۷ میلیارد دالر تسلیحات و تجهیزات خود را به اوکراین بفرستد.

این بودجه همچنان شامل ۴.۵ میلیارد دالر دیگر برای کیف است تا ثبات مالی در این کشور حفظ و حکومت فعال باقی بماند تا به مردم خدمات ارایه کند.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌خواهد فردا الحاق بخش های از قلمرو اشغال شدهٔ اوکراین را با خاک روسیه اعلام کند.

سناتور چک شومر، رهبر اکثریت در مجلس سنا گفت که از هفت ماه به اینسو، واضح شده است که کمک‌های امریکا در مقاومت مردم اوکراین در برابر "پرخاشگری شریر و بدطینت" پوتین کمک کرده است.

او افزود که جنگ اوکراین هنوز پایان نیافته و "ما باید به کمک‌های خود با مردم شجاع و دلیر اوکراین ادامه دهیم".

این در حالی است که دیروز وزارت دفاع ایالات متحده بستهٔ جدید تسلیحاتی به ارزش ۱.۱ میلیارد دالر را به اوکراین اعلام کرد.

بر اساس بیانیهٔ وزارت دفاع امریکا،‌در این بستهٔ تسلیحاتی،‌ اقلام نظامی، به شمول سیستم میزایل‌های همراس، رادار و وسایط زرهی موجود است.

پنتاگون گفته است که این بستهٔ تسلیحاتی، سرمایه‌گذاری چندین ساله در قابلیت‌های مهم برای تقویت پایدار نیروهای مسلح اوکراین در حالی است که آنان به جنگ در مقابل تهاجم روسیه ادامه می‌دهند.

به این حساب، مجموع کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین از آغاز تهاجم روسیه بر این کشور به تاریخ ۲۴ فبروری سال جاری به اینسو، به ۱۶.۲ میلیارد دالر رسید.

XS
SM
MD
LG