لینک های دسترسی

Breaking News

سناتوارن امریکایی از برخورد دوگانه پاکستان انتقاد ورزیدند


سناتور کورکر هشدار داد که حمایت از پاکستان در حال تقلیل است
سناتور کورکر هشدار داد که حمایت از پاکستان در حال تقلیل است

کمیتۀ روابط خارجی سنای امریکا روز پنجشنبه جلسۀ استماعیۀ را برای بررسی پالیسی های این کشور در برابر افغانستان برگزار کرد.

سناتور باب کورکر، رئیس این کمیته در آغاز جلسه به نقش پاکستان در آوردن ثبات در منطقه اشاره کرد و بیان داشت که این کشور همیشه با امریکا برخود دوگانه داشته است.

سناتور کورکر همچنین گفت که اسلام آباد در برابر منافع امریکا ایستاده و روند صلح با طالبان را به چالش کشیده است.

آقای کورکر گفت "پاکستان در این روند (صلح) به برخورد دوگانه خود ادامه داده و یقیناً که پاکستان بر ضد منافع ما (امریکا) از طریق حمایت از شبکۀ حقانی کار می کند".

دیگر اعضای مجلس سنای ایالات متحده هم که این جلسه حضور داشتند از رویکرد پاکستان به شدت انتقاد ورزیده و هشدار دادند دلیل موجه ای برای ادامهء کمک های امریکا به این کشور وجود ندارد.

در این جلسه، ریجارد اولسن نمایندۀ خاص امریکا برای پاکستان و افغانستان به موقعیت پاکستان در منطقه اشاره کرد اذعان داشت که اسلام آباد دو انتخاب دارد: اقدام علیه افراطگرایان و یا هم انزوای بین المللی.

اقای اولسن گفت "من همواره باور داشته ام که پاکستان در یک موقعیت استراتیژیک قرار داشته و می تواند که یا برضد افراط گرایان که در قلمرو این کشور پناهگاهای امن دارند و کشور های همسایه را تهدید می کند، اقدام کند و یا به چشم پوشی از این مشکل ادامه دهد".

آقای اولسن گفت در صورت اقدام پاکستان در برابر دهشت افکنان ثبات در منطقه تامین خواهد شد و رابطه اسلام آباد با واشنگتن و همسایگان پاکستان بهبود خواهد یافت.

مقام های افغان و امریکایی از دیر زمانی ارتش و ادارهء استخبارات این کشور، آی اس آی، را به پناه دادن و تمویل گروه طالبان متهم می کند.

مقام های پاکستان اما همواره این انتقادات را ناموجه خوانده و گفته اند که پاکستان خود قربانی دهشت افگنی است.

XS
SM
MD
LG