لینک های دسترسی

Breaking News

نظامی امریکایی در افغانستان کشته شد


ماموریت حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که یک نظامی امریکایی در "حملۀ ظاهراً داخلی" توسط سرباز افغان کشته و یک نظامی دیگر زخمی شد.

ناتو با نشر اعلامیه‌ای گفته است که سرباز زخمی شده در این حمله در وضعیت ثابت صحی است.

اعلامیۀ ناتو حاکی است که این حمله در شرق افغانستان به وقوع پیوسته است، اما محل دقیق آن را مشخص نکرده است. بیشتر نظامیان امریکایی در شرق افغانستان، در ولایت ننگرهار مستقر اند.

با کشته شدن این نظامی امریکایی که تا هنوز هویت وی فاش نشده است، شمار کشته شدگان نظامیان امریکایی در افغانستان در سال روان به شش نفر می‌رسد.

جنرال آستن سکات میلرکه درست یک روز پیش از این حمله، فرماندهی عمومی نظامیان امریکایی و ناتو مستقر در افغانستان را به عهده گرفت، با نشر پیامی کشته شدن این نظامی امریکای را "ضایعۀ غم انگیز" توصیف کرده است.

حملات داخلی یا به عبارۀ دیگر حملات مهاجمان ملبس با یونیفورم نظامیان افغان بر قوای امریکایی در سال‌های گذشته بیشتر و متکرر بود، اما در این اواخر از شمار آن کاسته شده است.

برای جلوگیری از وقوع چنین حملات، نظامیان امریکایی و ناتو که در قطعات با نظامیان افغان سر و کار دارند، تدابیر امنیتی خود را بیشتر ساخته و قوای ویژۀ محافظ مسما به واحد های "فرشتۀ نگهبان" را برای تامین امنیت با خود می برند.

از آغاز تهاجم به رهبری ایالات متحده در افغانستان تا کنون ۲۴۱۴ نظامی امریکایی و افزون بر ۱۱۴۰ نظامی ناتو در افغانستان کشته شده است.

XS
SM
MD
LG