لینک های دسترسی

Breaking News

معاون رییس جمهور امریکا واکسین کووید۱۹ دریافت کرد 


مایک پنس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده و همسرش کارین پنس امروز ۱۸ دسمبر (۲۸ قوس) در حالی در قصر سفید واکسین کووید۱۹ دریافت کرد که جریان تطبیق واکسین به او به گونهٔ زنده از طریق تلویزیون نشرمی‌شد.

این اقدام به خاطری روی دست گرفته شد تا به مردم اطمینان داده شود که این واکسین مصوون و موثر است.

آقای پنس سپس در جریان صحبت با خبرنگاران این هفته‌ را به دلیل آغاز روند تطبیق واکسین "تاریخی" عنوان کرد.

معاون رییس جمهور ترمپ گفت که او و همسرش خرسند اند از اینکه جلو آمدند و این واکسین مصوون و موثر را که برای شهروندان امریکایی تولید و در دسترس قرار گرفته است، دریافت کنند.

داکتران به آنان توصیه کردند تا پس از ۲۱ روز باید دوز دوم این واکسین را دریافت کنند.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحده به شبکهٔ خبری ای بی سی گفت که ممکن در جریان هفتهٔ آینده واکسین کووید۱۹ را دریافت کند.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ شرکت‌های فایزر و بیوان‌تک،‌ به روز دوشنبه در ایالات متحده آغاز شد.

هیات مشورتی ادارهٔ غذا و دوا ایالات متحده شب گذشته حمایت‌اش را استفادهٔ اضطراری دومین واکسین کووید۱۹ که توسط شرکت امریکایی مودرنا ساخته شده است، ابراز کرد.

انتظار می‌رود که اداره‌ غذا و دوا به زودی تطبیق این واکسین را نیز منظور کند.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، امریکا با بیش از ۳۱۱ هزار مورد مرگ و اضافه از ۱۷.۲ میلیون مورد ابتلا در صدر کشورهای قرار دارد که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

طبیق آمار این پوهنتون، تا روز جمعه ۱۸ دسمبر (۲۸ قوس) بیش از ۷۵ میلیون و ۸۴ هزار نفر در سراسر جهان به کروناویروس مبتلا شده اند و این بیماری جان اضافه از یک میلیون و ۶۶۵ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG