لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به پاکستان: در صورت نیاز دوباره انتخابات کنید 


ایالات متحده روز چهارشنبه ۲۰ مارچ (اول حمل) گفت که اگر پاکستان در مورد بی‌نظمی‌ها در جریان انتخابات پارلمانی این کشور تحقیق نکند، روابط میان دو کشور تیره خواهد شد.

دونالد لو، سفیر ارشد ایالات متحده در امور آسیای جنوبی، به قانونگذاران امریکایی گفت که واشنگتن در مورد روند برگزاری انتخابات هشتم فبروری در پاکستان و اختلال جاری در مطبوعات و رسانه‌های اجتماعی، به شمول غیرفعال بودن دوامدار ایکس، "نگرانی جدی" داشته است.


انتخابات پارلمانی در پاکستان که در آن کاندیدان مستقل اما وابسته به حزب تحریک انصاف پاکستان، بیشتر کرسی‌ها را کسب کردند، پیش از برگزاری در جریان برگزاری با اتهامات تقلب و دستکاری همراه بود.

پس از اعلام نتایج پاکستان، یک کمیشنر انتخابات پاکستان در مقابل رسانه‌ها اعتراف کرد که در انتخابات تقلب کرده و خواهان مجازات خودش شد.

لیاقت علی چتا، کمیشنرراولپندی گفت که او شخصاََ روند تقلب آرا را در راولپندی نظارت می‌کرد و "ما بازنده‌ها را به برنده‌ها تبدیل کردیم." اما کمیسیون انتخابات پاکستان سخنان وی را رد کرد.

دونالد لو گفت که اگر کمیسیون انتخابات پاکستان دریابد که در انتخابات بی‌نظمی صورت گرفته است، باید در ساحات تشخیص شده، دوباره انتخابات برگزار کند.

او افزود: "ما ۷۶ سال با این کشور مشارکت داشته ایم. اگر پاکستان روند دموکراتیک نداشته باشد که قانون اساسی خود را حفظ کند، پس این مانعی در روابط ما خواهد بود."

پیش ازاین، شماری از قانونگذاران امریکایی نیز گفتند بودند تا زمانی که در مورد تقلب و دستکاری در انتخابات تحقیق صورت نگیرد، پاکستان نباید حکومت این کشور را به رسمیت بشناسد.

این دپلومات امریکایی همچنان گفت که ایالات متحده فروش هیچ گونه تسلیحات یا تجهیزات جدید نظامی به پاکستان را در نظر ندارد.

پیش از برگزاری انتخابات، عمران خان، صدر اعظم پیشین پاکستان زندانی شد، از اشتراک در انتخابات منع شد و حزب تحریک انصاف وی سرکوب گردید.

عمران خان ادعا کرده بود که ایالات متحده در برکناری حکومت وی از قدرت دست داشته است، اما دونالد لو آنرا "دروغ" خواند و رد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG