لینک های دسترسی

Breaking News

خوشبینی روسای جمهور امریکا و چین در مورد حل مناقشه تجارتی


روساى جمهور ايالات متحده و چين پس از يك صحبت تيلفونى ابزار خوشبينى كرده اند كه قبل از نشست سطح بلند در آخر نوامبر در ارجنتاين، مناقشۀ تجارتى شان را حل كنند.

اما پس از چند ساعت، وزارت عدليه ايالات متحده، يك شركت ديگر چينايى را به فعاليت هاى غيرمنصفانه متهم كرد.

باوجود اين، سرمايه گذاران از آغاز دوباره مذاكرات و گزارش هاى مبنى بر حل منازعه افزايش تعرفه ها از جانب دونالدترمپ، ابراز خوشبينى مى كنند.

رئيس جمهور ترمپ در تويتر نگاشته است بحث هاى تجارتى با رئيس جمهور شى جين پينگ به خوبى پيش رفت و پس از به گفته آقاى ترمپ " صحبت خوب تيلفونى" قرار است با همتاى چينايى اش در حاشيه نشست جى ٢٠ در ارجنتاين ملاقات كند.

در گذشته، مقامات ادارۀ دونالد ترمپ گفته بودند که گفتگو ها در مورد تجارت دوجانبه با چین تا زمانی از سر گرفته نخواهد شد که بیجینگ "اقدامات مشخصی" را مبنی بر خواست های ایالات متحده روی دست بگیرد.

ایالات متحده از چین خواسته است تا از حق مالکیت معنوی امریکایی ها به صورت بهتر حفاظت کند—به شمول خاتمه بخشیدن دزدی های سایبری. ادارۀ دونالد ترمپ از حکومت چین همچنین خواسته است تا به شرکت های امریکایی دسترسی بیشتر در مارکیت های چین بدهد و مازاد تجارتی با ایالات متحده را از بین ببرد.

ایالات متحده و چین تعرفه های گمرکی را بر کالا های تجارتی دو کشور وضع کرده است که ارزش آن به میلیارد ها دالر می رسد. ادارۀ رئیس جمهور ترمپ همچنین تهدید کرده است که تعرفه های جدید گمرکی را بر صادرات بیش از ۵۰۰ میلیارد دالر اموال صادراتی چین به امریکا وضع کند.

رئیس جمهور ایالات متحده همواره میزان تجارت جهان با کشورش را غیرعادلانه خوانده و در کنار وضع مالیات بر اموال چین، بر فولاد و المونیم وارداتی از کانادا، مکسیکو و اتحادیۀ اروپا نیز مالیات وضع کرده است.

این اقدام رئیس جمهور ترمپ، سرمایه گذاران امریکایی را نیز نگران ساخته، زیرا در کنار چین که به وضع مالیات تلافی جویانه تهدید کرده است، کانادا و کشورهای اروپایی نیز گفته اند که بر اموال تجارتی امریکا مالیات وضع خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG