لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به پاکستان چهار میلیون دوز واکسین فایزر می‌فرستد


قصر سفید می‌گوید در حالی که پاکستان با افزایش واقعات نوع دلتای کروناویروس مواجه است، ایالات متحده بیش از چهار میلیون دوز واکسین کووید۱۹ شرکت فایزر را به این کشور می‌فرستد.

قصر سفید گفته است که این ۴.۱۵ میلیون دوز دوز واکسین که از طریق برنامهٔ‌ کوواکس ملل متحد به پاکستان فرستاده می‌شود، علاوه بر ۹.۲ میلیون دوز واکسین مودرنا و فایزر است که قبلاً به پاکستان اهدا شده است.

سخنگوی قصر سفید در اعلامیه‌ای گفت: "همانطور که رییس جمهور بایدن گفت ایالات متحده متعهد است که همان فوریت را در تلاش‌های بین المللی واکسیناسیون عملی کند که ما در داخل کشور عملی کرده ایم."

در اعلامیه آمده است: "ما در تلاش استیم تا هرچه سریعتر واکسین‌های مصوون و موثر را برای بیشتر مردم در سراسر جهان فراهم کنیم."

پیش از این، واشنگتن به ارزش حدود ۵۰ میلیون دالر در بخش معاونت‌های کووید۱۹ به اسلام آباد کمک کرده است.

کمپاین واکسیناسیون ملی پاکستان بیشتر بر واکسین‌های چینی متکی است، اما کمک‌ ایالات متحده در بخش کمبود واکسین‌های ساخت کشورهای غرب این کشور را یاری می‌رساند.

کارگران پاکستانی که در کشورهای خارجی کار می‌کنند، باید واکسین ساخت اروپا یا امریکا را دریافت کنند تا بتوانند کار شان را در خارج دوباره آغاز کنند.

دولت پاکستان اعلام کرده است که ۵۶.۷ میلیون دوز واکسین در آن کشور تطبیق شده است، اما مقامات صحی می‌گویند که میلیون‌ها نفر در این کشور با وجود افزایش موارد جدید بیماری و منابع کافی واکسین، حاضر به گرفتن واکسین نیستند.

وضعیت کروناویروس در این کشور با جمعیت ۲۲۰ میلیون به گونهٔ‌ گسترده زیر کنترول باقی مانده است.

حکومت پاکستان تا اکنون از بیش از یک میلیون و ۱۶۳ هزار مورد ابتلا و نزدیک به۲۶ هزار مورد مرگ ناشی از کروناویروس گزارش داده است.

XS
SM
MD
LG