لینک های دسترسی

Breaking News

فعالیت حزب التحریر در افغانستان غیرقانونی است – صالح


معاون اول ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که حزب التحریر ثبت وزارت عدلیۀ این کشور نیست و هر گونۀ فعالیت این حزب به ویژه "تجمع و تبلیغ" آن در افغانستان غیرقانونی است.

امرالله صالح، امروز ۲۸ فبروری (۱۰ حوت) در صفحۀ فیسبوک‌‌اش نگاشته است که برخی از فعالان این حزب در افغانستان در تبانی نزدیک فکری با گروه‌های تروریستی قرار دارند.

آقای صالح همچنان گفت: "حزب التحریر را دولت افغانستان به رسمیت نمی شناسد و تا زمانیکه این معضلۀ حقوقی حل نگردد هر نوع فعالیت از نام و نشانی این شکبه مجهول غیرقانونی خواهد بود."

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود که قرار است به زودی، پالیسی چگونگی برخورد حقوقی و قانونی با فعالان این جریان از سوی حکومت افغانستان به بحث گرفته شود.

آقای صالح از اعضای این حزب خواسته است تا آماده شدن این پالیسی، آنان باید دست از تبلیغ بر ضد نظام و فعالیت‌های شان بردارند.

حزب التحریر که توسط عطا بن خلیل ابورشته فلسطینی رهبری می‌شود، هدف‌اش را برپایی خلافت اسلامی در جهان بیان می‌کند.

پیش از این نیز مقام‌های حکومت افغانستان بر فعالیت‌های حزب التحریر در این کشور انتقاد کرده اند.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییۀ پیشین حکومت وحدت ملی و رییس فعلی شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان در اوایل ماه قوس ۱۳۹۴ خورشیدی در نشست شورای وزیران گفته بود که حزب التحریر یکی از شاخه‌های غیر رسمی یا ملکی احزاب تروریستی است که مردم به ویژه جوانان را برای پیوستن به گروه‌های تروریستی در افغانستان تشویق می‌کند.

XS
SM
MD
LG