لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و آلمان به اوکراین ماشین‌های محاربوی می‌فرستند 


ماشین محاربوی برادلیس
ماشین محاربوی برادلیس

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان، امروز پنجم جنوری (۱۵ جدی) روی فرستان وسایط زرهی جنگی به اوکراین توافق کردند.

آلمان همچنان به دنبال ایالات متحده، سیستم میزایل پتریوت را به اوکراین فراهم می‌کند تا در مقابل حملات روسیه از کیف دفاع صورت گیرد.

ماشین محاربوی نوع برادلیس را که امریکا به اوکراین فراهم خواهد کرد با توپ ۲۵ ملی متری، ماشیندار ۷.۶۲ ملی متری و میزایل‌های ضد تانک مجهز اند و آلمان ماشین‌ محاربوی نوع ماردر به کیف خواهد فرستاد.

ماشین محاربوی ماردر آلمانی
ماشین محاربوی ماردر آلمانی

هر دو کشور تعهد کرده اند که برای نیروهای اوکراینی در بخش استفاده از این وسایط آموزش‌های نظامی را نیز فراهم می‌کنند.

جو بایدن پس از ملاقات با کابینه‌اش گفت که با صدر اعظم آلمان در خصوص فراهم‌ آوری کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین توافق کرده است.

وزارت دفاع و خارجهٔ امریکا گفته اند که این وسایط زرهی بخشی از یک بستهٔ بزرگ معاونت‌های نظامی است که در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.

این درحالی است که روز گذشته فرانسه تعهد کرد تا به اوکراین تانک فراهم کند.

ندپرایس، سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا، گفت که واشنگتن به اوکراین آنچه را فراهم می‌کند که کیف برای دفاع از خود به آن نیاز دارد.

اوکراین از دیر زمانی خواهان تسلیحات ثقیل، به شمول تانک بوده است، اما غرب در فرستان این تسلیحات متمایل نبوده و هراس دارد که این اقدام کشورهای غربی را در جنگ مستقیم با روسیه قرار خواهد داد.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه امروز دستور آتش‌بس ۳۶ ساعته در اوکراین را به مناسبت کرسمس مسیحان اورتوداکس صادر کرد. این نخستین آتش‌بس از زمان آغاز تهاجم بر اوکراین در ماه فبروری سال گذشته است.

XS
SM
MD
LG