لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه قندهار – هرات دوباره به روی ترافیک باز شد – مقام‌ها


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی افغان می‌گویند که شاهراه قندهار – هرات پس از یک هفته دوباره به روی رفت و آمد مسافرین و موترهای باربری باز شده است.

جمال بارکزی، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت قندهار روز جمعه ۱۲مارچ (۲۲ حوت) به صدای امریکا گفت که این شاهراه در پی یک عملیات تصفیوی نیروهای امنیتی افغان دوباره باز شد.

آقای بارکزی افزود که نظامیان افغان هفته گذشته، عملیات گستردۀ را در مسیر قندهار – هرات آغاز کردند که در درگیری‌های سه روز اخیر، ۳۷ جنگجوی طالبان کشته و ۱۲ تن دیگر آنان زخمی شدند.

سخنگوی پولیس قندهار گفت که در این عملیات، نیروهای امنیتی افغان صد‌ها ماین‌های تعبیه شدۀ طالبان را در این مسیر کشف و خنثی کرده اند.

او افزود: "از چند روز به این‌سو شاهراۀ درجه یک در قسمت‌های ولسوالی ژری ولایت قندهار به روی ترافیک مسدود بود. در ادامۀ عملیات مشترک نیروهای امنیتی صبح امروز این شاهراه دوباره باز شده و این مسیر به گونۀ کامل در کنترول نیروهای امنیتی درآمد."

بر اساس معلومات مقام‌های امنیتی ولایت قندهار، با مسدود بودن این شاهراه، مسافرین بیشتر از راه‌های فرعی رفت و آمد می‌کردند.

برخی از مسافران و رانندگان موترهای باربری این مسیر در گفتگو با صدای امریکا، از مقام‌های امنیتی ولایت قندهار خواسته اند که برای تامین امنیت این شاهراه، باید توجه بیشتری مبذول دارند.

در یک دهۀ گذشته شاهراه قندهار – هرات برای نخستین بار توسط طالبان به روی ترافیک مسدود شده بود.

پیش از این شاهراه قندهار – لشکرگاه که در ولسوالی میوند از شاهراه قندهار – هرات جدا می‌شود نیز به دلیل حضور گستردۀ جنگجویان طالبان برای سه ماه به روی ترافیک بسته بود.

طالبان تا اکنون در این مورد تبصره نکرده اند.

XS
SM
MD
LG