لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ طالبان در هلمند و ادعای واردشدن تلفات به نظامیان افغان


مقام‌های امنیتی ولایت هلمند می‌گویند که طالبان دیشب از چندین استقامت بر یک مرکز نظامی در ولسوالی سنگین این ولایت حمله کرده که در این درگیری‌ها، به نظامیان افغان تلفات وارد شده است.

ولی جان سرحدی، قوماندان امنیه این ولایت روز شنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) به صدای امریکا گفت که درگیری میان دو طرف چندین ساعت ادامه داشت و تا اکنون، شمار دقیق تلفات مشخص نیست.

اما یک مقام امنیتی در این ولایت که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد به صدای امریکا گفت که در این حملۀ تهاجمی طالبان، نه تن به شمول عبدالمحمد سروری، قوماندان امنیۀ ولسوالی سنگین این ولایت کشته شده اند.

این منبع مدعی شد که نخست، مهاجم نفوذی طالبان در این پایگاه بر هم‌قطاران‌‌اش به گلوله‌باری پرداخته و پس از آن، جنگجویان دیگر این گروه از چندین استقامت بر این مرکز حمله کردند.

مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که در حال حاضر جنگ میان دو طرف پایان یافته و وضعیت در محل به حالت عادی برگشته است. آنان گفته اند که بررسی‌ها در این باره آغاز شده است.

طالبان تا اکنون در این مورد ابراز نظر نکرده اند.

سنگین از ولسوالی‌های ناامن ولایت هلمند به شمار می‌رود که به گفتۀ مقام‌ها درگیری میان نظامیان افغان و طالبان از چندین ماه به این‌سو در بخش‌ های آن جریان دارد.

XS
SM
MD
LG