لینک های دسترسی

Breaking News

جبهۀ مقاومت: طالبان دست به جنایات جنگی زده اند؛ طالبان: نزدیم


جبهۀ مقاومت ملی افغانستان به رهبری احمد مسعود، طالبان را به جنایات جنگی و ضد بشری در برخی ولایات، به ویژه در پنجشیر متهم کرده، اما مقام‌های این گروه آن را رد می‌کنند.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی این جبهه گفت که در تازه‌رین مورد، افراد این گروه، یک عضو جبهۀ مقاومت را در ولسوالی پریان ولایت پنجشیر پس از اسارت سر بریده و پسرش را با ضرب گلوله کشته اند.

آقای احمدی افزود که این پدر و پسر، احمد شاه و احمد جاوید نام داشتند و برادر و برادرزادۀ مولوی حبیب‌الله حسام، از اعضای برجستۀ جبهۀ مقاومت ملی بوده اند.

او افزود: "طالبان با شکنجه و کشتار غیرنظامیان در حال ارتکاب جنایات ضد بشری در سراسر افغانستان به ویژه ولایت‌های شمالی ‌اند. ویدیوها و مدارک نشر‌شده از این جنایات نشان می‌دهد که افراد این گروه به کرامت انسانی و قوانین جنگی کوچک‌ترین اعتنایی ندارند."

در این حال، مقام‌های محلی طالبان در پنجشیر، سر بریدن و گلوله‌باری این دو تن از نیروی جبهۀ مقاومت ملی در ولسوالی پریان این ولایت را پس از اسارت، رد کرده و آن را بی‌اساس می‌دانند.

ابوبکر صدیق، سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر روز سه‌شنبه هفتم جون (۱۷ جوزا) به صدای امریکا گفت: "بحث سر بریدن را که جبهۀ مقاومت ادعا می‌کند، یک بحث کاملاً دروغ است و نیروهای امارت اسلامی به هیچ عنوان دست به چنین کاری نمی‌زنند."

این در حالی است که دو روز پیش نیز جبهۀ مقاومت ملی افغانستان مدعی شد که طالبان سه تن از نیروهایش را در روستای کرباشی از مربوطات بازارک ولایت پنجشیر پس از اسارت سربریدند.

ادامۀ بازداشت‌ 'غیرنظامیان'

منابع محلی و باشندگان محل می‌گویند که در روزهای اخیر، هزاران تن از نیروی تازۀ نفس طالبان وارد ولایت پنجشیر شده و در بخش‌های این ولایت مستفر شده اند.

یک باشندۀ ولایت پنجشیر که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که افراد طالبان به بازداشت غیرنظامیان در این ولایت ادامه داده و تا کنون ده‌ها نفر را توقیف و به زندان‌ انتقال داده اند.

به گفتۀ باشندگان این ولایت، طالبان افراد بازداشت شده را در زندان‌های شان "لت و کوب" کرده که شماری از آنان به دلیل شکنجۀ زیاد جان داده اند.

فرهاد فرامرز، یکی از باشندگان بازارک، مرکز ولایت پنجشیر مدعی شد که طالبان روز گذشته یک جوان را به نام بلال احمد از روستای "حصارک" این ولایت بازداشت کرده و سپس در مسیر راه با ضرب گلوله کشته اند.

طالبان همواره "کشتار غیرنظامیان" را رد کرده، اما سخنگوی والی طالبان برای پنجشیر دو روز پیش، بازداشت شماری از افراد در این ولایت را تایید کرد. آقای صدیق افزود که در روزهای اخیر ده‌ها تن از باشندگان این ولایت توسط قطعات این گروه بازداشت شده که به زودی رها خواهند شد.

XS
SM
MD
LG