لینک های دسترسی

Breaking News

آیا پاسپورت ملا منصور جعلی بود؟


پاسپورت پاکستانی به نام ولی محمد به رهبر پیشین طالبان صادر شده بود
پاسپورت پاکستانی به نام ولی محمد به رهبر پیشین طالبان صادر شده بود

ادارۀ پاسپورت پاکستان سه کارمند آن اداره را که گفته می‌شود به ملا منصور، رهبر پیشین طالبان، با نام مستعار پاسپورت داده بودند، از وظیفه اخراج کرد.

احسن اقبال، وزیر داخلۀ پاکستان، به مجلس سنای آن کشور گفته است که اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان، با نام مستعار ولی محمد، پاسپورت پاکستانی داشت.

ملا منصور در سال ۲۰۱۶ در حملۀ طیارۀ بی پیلوت امریکایی در ایالت بلوچستان پاکستان کشته شد. در محل این حمله یک پاسپورت پاکستانی با عکس ملا منصور اما به نام "ولی محمد" پیدا شده بود.

رادیو دیوه صدای امریکا به نقل از رسانه‌های پاکستانی گزارش داده است که سه کارمند ادارۀ پاسپورت پاکستان که این پاسپورت را به نام ولی محمد صادر کرده بودند، از وظایف شان برکنار شده اند.

تا کنون روشن نیست که چرا این سه مقام پاکستانی به ملا منصور پاسپورت داده بودند.

مقام‌های افغان و امریکایی می‌گویند که اردو و استخبارات پاکستان، از سران گروه طالبان حمایت می‌کنند، اما مقام‌های پاکستانی ضمن رد این گفته‌ها، مدعی اند که سران گروه طالبان در افغانستان اند.

شماری از اعضای پارلمان پاکستان از حکومت آن کشور خواسته اند تا در مورد پاسپورت ملا منصور معلومات بیشتر ارایه کند و نیز معلوم کند که آیا استخبارات پاکستان در صدور این پاسپورت دخیل بوده است یا خیر.

XS
SM
MD
LG