لینک های دسترسی

Breaking News

قصر سفید: متقاضیان SIV و افغان‌های آسیب‌پذیر را تخلیه می‌کنیم


امریکا در کمتر از یک ماه بیش از ۸۲ هزار نفر را از افغانستان تخلیله کرده و هنوز هم هزاران نفر دیگر به خصوص همکاران ایالات متحده منتظر خروج مصوون از این کشور اند
امریکا در کمتر از یک ماه بیش از ۸۲ هزار نفر را از افغانستان تخلیله کرده و هنوز هم هزاران نفر دیگر به خصوص همکاران ایالات متحده منتظر خروج مصوون از این کشور اند

قصر سفید روز چهار شنبه ۲۵ آگست (سوم سنبله) گفت که امریکا به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد تا واجدین شرایط ویزهٔ ويژهٔ مهاجر به امریکا یا (SIV) و سایر افغان‌های آسیب پذیر را در اسرع وقت از افغانستان به خارج از آن کشور انتقال دهد.

قصر سفید در چهار پیام جداگانهٔ تویتر نوشته است که این کار از طریق یکی از بزرگترین ماموریت حمل و نقل هوایی در تاریخ بشر صورت می‌گیرد.

در یکی از پیام‌های تویتر قصر سفید آمده است که "ما تخلیهٔ هزاران افغان واجد شرایط ویزهٔ ويژهٔ مهاجر را ادامه می‌دهیم."

قصر سفید همچنین در یکی از پیام‌های تویتر خود نوشته است که حکومت امریکا به دستور جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، منابع بیشتر را برای متقاضیان ویزهٔ ويژهٔ مهاجرت فراهم کرده و قبل از اینکه طالبان بر کابل مسلط شوند، روند اداری متقاضیان ویزهٔ ويژهٔ مهاجرت به امریکا ۵۰ در صد کاهش یافت.

شهروندان افغانستان که قوای امریکایی و یا حکومت ایالات متحده را در افغانستان کمک کرده اند، واجد شرایط اسکان مجدد به ایالات متحده می‌شوند.

مقام‌‌های امریکایی گفته اند که تا اکنون بیش ۷۰ هزار افغان از طریق دریافت ویزۀ ویژه مهاجرت به امریکا آمده و در حال حاضر حدود ۱۸ هزار افغان دیگر برای دریافت این ویزه درخواست داده اند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده به تازگی قانونی را توشیح کرد که بر اساس آن ۸۰۰۰ ویزۀ اضافی و ۵۰۰ میلیون دالر بودجه برای انتقال اضطراری، اسکان مجدد و ارایه سایر خدمات ضروری به همکاران افغان نظامیان امریکایی فراهم خواهد شد.

بر اساس برنامه‌های ویزۀ ویژه مهاجرت (SIV) و اولویت دو (P2)، افغان‌هایی که با نظامیان و ادارات دولتی امریکا، پروژه‌‌های تمویل شده از سوی این کشور و رسانه‌‌ها و نهادهای غیر دولتی مستقر در امریکا کار کرده اند، مستحق دریافت ویزۀ مهاجرت به ایالات متحده پنداشته می ‌شوند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، روز چهاز شنبه ۲۵ آگست (سوم سنبله) گفت که از ۱۴ اگست تا حال، بیش از ۸۲۳۰۰ نفر از افغانستان به بیرون از آن کشور منتقل شده اند.

اما هنوز هم هزاران شهروند افغانستان به خصوص افرادیکه حکومت ایالات متحده و متحدین آن را در جریان دو دهۀ گذشته کمک کرده اند، منتظر خروج مصوون از طریق میدان هوایی کابل اند.

XS
SM
MD
LG