لینک های دسترسی

Breaking News

برای انتقال تدارکات طبی به افغانستان پل هوایی ایجاد شد


پس از تصرف اکثر بخش‌های افغانستان، به شمول شهر کابل توسط طالبان، سازمان جهانی صحت از رسیدن نخستین طیارۀ حامل ادویه و تجهیزات طبی به افغانستان خبر داد.

سازمان جهانی صحت گفت که این طیاره که از سوی خطوط هوایی پاکستان فراهم شد، حدود ۱۲.۵ تن مواد و تجهیزات طبی و ادویه را از شهر دوبی امارات متحده عربی به شهر مزار شریف انتقال داد.

احمد المندهاری، مسوول سازمان جهانی صحت در شرق مدیترانه روز دوشنبه ۳۰ اگست (هشتم سنبله) گفت که پس از مذاکرات بدون وقفه برای پیدا کردن یک راه حل، سر انجام راهی برای پر کردن مجدد ذخایر تاسیسات طبی و تداوم خدمات سازمان جهانی صحت پیدا شد.

سازمان جهانی صحت روز جمعه هشدار داده بود که به دنبال تسلط طالبان در افغانستان، تجهیزات طبی این سازمان در این کشور در حال تمام شدن است.

به گفته سازمان جهانی صحت، این تجهیزات طبی و ادویه به ۴۰ مرکز صحی در ۲۹ ولایت افغانستان توزیع خواهد شد و می‌تواند نیازمندی‌های ابتدایی صحی بیش از ۲۰۰ هزار نفر را مرفوع کند.

در همین حال، کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که در حالیکه روند تخلیه در افغانستان کاهش می‌یابد "بحران بشری خیلی بزرگتری" در آن کشور در حال شکل گرفتن است.

XS
SM
MD
LG