لینک های دسترسی

Breaking News

پوشش لحظه به لحظۀ وضعیت افغانستان

پوشش لحظه به لحظه و تازه‌ترین جزییات در مورد وضعیت در افغانستان را در اینجا دنبال کنید.

هیات رهبری طالبان پس از سه روز گفتگو و بحث در مورد مسایل مختلف از جمله تشکیل دولت، قرار است به زودی دولت جدید افغانستان را اعلام کنند.

احمدالله وثیق، معاون کمیسیون فرهنگی طالبان در کابل می‌گوید که شورای رهبری طالبان به رهبری ملا هبت‌الله آخند بر روی تعدادی از مسایل از جمله خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان و تشکیل دولت جدید در نشست سه روزهٔ شان در قندهار به تفصیل صحبت کردند.

به دنبال خروج کامل قوای خارجی از افغانستان، سردرگمی و خلای موجود قدرت در آن کشور، هزاران افغان در تلاش برای بیرون شدن از کشور شان به سوی مرزهای کشورهای همسایه رو آورده اند.

در حالیکه میدان هوایی بین‌المللی کابل فعال نبوده و به روی پروازها مسدود است، افغان‌هایی که به خاطر پیشینۀ کاری شان با نظامیان و نهادهای خارجی از انتقامجویی طالبان هراس دارند، در گذرگاه‌های مرزی افغانستان با ایران، پاکستان و کشورهای آسیای مرکزی صف کشیده اند.

مقام‎های پاکستانی گفته اند که شمار زیاد افغان‌ها در پشت دروازۀ گذرگاه مرزی تورخم تجمع کرده و منتظر باز شدن دروازه و وارد شدن به پاکستان اند.

به همین سان، شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته اند که هزاران نفر دیگر در بندر اسلام قلعه تجمع کرده و در تلاش وارد شدن به ایران اند.

وزارت خارجه‌ٔ‌ ایالات متحده گفته است که ماموریت دپلوماتیک امریکا از کابل به دوحه،‌ پایتخت قطر، انتقال یافته است.

خبرگزاری اسوشیتد پرس از قول ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، گزارش داده است که "فصل نوین تعامل ایالات متحده با افغانستان آغاز شد" و نمایندگی امریکا در دوحه، دپلوماسی ایالات متحده برای افغانستان را مدیریت می کند.

ادامۀ مطلب

XS
SM
MD
LG